Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppringning bara 1 gång!


Tony H

Rekommendera Poster

Jag sitter med ett 56 modem som jag som sagt ringer upp med. Har XP Pro och problemet är det att om jag ringer upp en gång surfar lite stänger ner uppkopplingen. Och senare skall ringa upp igen fungerar det inte. Måste starta om datorn för att det skall koppla. Lite onödig process om man har stängt uppkopplingen och kommer på något man skulle göra.

 

Har kollat om en task läggs till i processerna men inget dyker upp om datorn fortfarande tror att den är uppkopplad.

 

Zonealarm har man också på datorn men det har man rätt bra koll på, stänger man ner programmet helt så är det inget som skall störa. Det kan inte blocka uppringningen.

 

Lite skojigt och störigt problem, några förslag?

 

/Tony

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett intregrerat modem i datorn, uppgraderade från Win 2000 pro till XP pro & har alla uppdateraingar på XP som har släppts.

 

Uppdaterade också modemets drivers tror jag iallafall har gjort rätt mycket med datorn på det senaste. Men får säga att win 2000 pro & speciellt server är bättre.

 

Men XP är inte instabilt utan många program fungerar inte här ännu.

 

/Tony

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska rekomendera dig att skaffa ett externt modem - själv skulle jag aldrig kunna ha ett modem som man inte kan boota om utan att starta datorn :-)

I övrigt är det frågan om modemet stöds av WXP eller inte på MS finns det en lista...

----------------------------------------------------

Wizardry 8 demo just nu :-)

http://www.3dgamers.com/dl/games/wizardry8/Wiz8NetDemoEB.exe.html

----------------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...