Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Den största konsumentskandalen...


Ralph

Rekommendera Poster

Det är helt fantastiskt att vi konsumenter accepterar programvaror som inte fungerar. Det är ju mer regel än undantag att ett program inte fungerar fullt ut när vi har köpt det.

 

Sätt detta i relation till andra produkter, tex den berömda jämförelsen med bilen.

Om du köper en ny bil och det är någonting som inte fungerar, hur litet det än är. Så kör du tillbaka med bilen och får det reparerat. Du är inte nöjd förrän bilen är lagad.

 

Detta är en helt normal och accepterad procedur som inte finns hos mjukvarumarknaden.

Jag undrar varför vi som konsumenter har accepterat detta och var finns konsumentlagarna.

Om en produkt är felaktig så har du rätt att häva köpet!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att programmen är så pass billiga att vi får ta det?

 

Men om vi tar en ny DVD spelare som exempel istället, kostar ca 2000:-, lika mycket som ett nytt OS..

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag tror vi få ta det det så länge vi lever i denna komplicerade värld med crackade pgm och att man kan låna grannens skiva med det och det programmet osv

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Att programvaruföretagen inte kan lösa problemet med kopieringsskydd tar inte bort deras ansvar att sälja en fungerande produkt till konsumenterna.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte personligen...nej.

Men jag kan ta ett exempel, en företagskund som jag sålde Winfax Pro 10.0 till.

 

Kunden fick problem med att klienterna i nätverket ibland inte fick bekräftelse från servern om att faxen hade skickats.

 

Detta felet gick inte att åtgärda trots uppgraderingar och konfigurering. Vid en fråga till Symantec om detta så fanns det ingen lösning. Kunden fick nöja sig med programmet eller installera den äldre versionen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är sannerligen komplicerat det mesta. Ett favorituttryck som jag har äro:

“Teknik utvecklas alltid från det primitiva via det komplexa till det enkla”

Antoine de Saint-Exupéry (1900-1944)

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...