Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Gamla program, problem med CD.

Cloudberry

Recommended Posts

Här är ett udda problem:

Jag fick för mig att det skulle vara roligt att sätta in ett gammalt spel, Polis 1, på datorn. Installationen gick fint, men när jag ska spela spelet kan det inte hitta cdn. Jag misstänker att det beror på att min CD har enhetsbeteckningen F, men att spelet söker någon annanstans. Det är inget fel på skivan (funkar hos grannen), och cd-spelaren funkar också fint.

Jag har sökt i registret efter en lösning, men hittar inget där. Kan jag redigera i programfilen på något sätt, så den letar efter F:? Jag försökte öppna och redigera med wordpad (notepad klagade på filstorleken), men hittade inget konstruktivt. (Stoor fil.)

Snälla hjälp mig så jag får lösa det gula fallet!

Det finns inga .ini filer över huvud taget. Det enda som finns är exe filen och en uninstall.log

Det finns även en mapp som heter Hd_data. Den innehåller ett par quicktimefiler, några .cxt och resten heter .dxr

Konstigt, tycker jag. Har sökt i exefilen, efter texten cd, men hittar inget logiskt.

Men för att redigera .exe-filer så behöver du väl en hex-editor som till exempel http://www.geocities.com/xxkrillinxx/Hex.zip

Finns väl även en del andra att välja på, men det är nog inte så lyckat att försöka ändra den i notepad/wordpad

DXR Macromedia Director protected (not editable) movie file

CXT Macromedia Director protected (not editable) "Cast" (resource) file

[inlägget ändrat 2001-11-03 12:07:07 av Johan Ax.]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...