Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Geforce 2 vs Unreal


Palle5

Rekommendera Poster

Kör Unreal på en 1.4Ghz, 256MB, Geforce 2 PRO med win2000 som OS. Unreal kommer upp i ca 60 FPS. men det hackar konstigt ändå. Vad kan vara felet? Är 60 FPS normalt med denna konfiguration?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter OK. Vilken upplösning använder du tex 1024*768*32?

Gå till http://www.nvidia.com och ladda ned de senaste drivisarna.

Kör in SP2 på W2K och ta hem DX8.

Du kan även testa ta hem 3D Mark 2001 för att testa D3D.

http://gamershq.madonion.com/download/?3dmark2001.shtml

----------------------------------------------------

Wizardry 8 demo just nu :-)

http://www.3dgamers.com/dl/games/wizardry8/Wiz8NetDemoEB.exe.html

----------------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, är vsync på? Kör du i Direct3D? Och som Kaiser säger, använder du någon detonator-drivrutin?

 

Var är det för moderkort och vilka drivrutiner använder du för agp-bussen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min rekommendation bara. 1024x768x16. Skärmuppdateringshastighet 85 hz minst(inget flimmer). Samt köra 12.41 Drivrutinerna. De nya är jag tveksamma till. Att du får 60 fps är konstigt. Jag har AMD TB 800, 256 MB SDR SDRAM PC133, 3D Prophet2 Geforce 2 GTS 32 MB DDR och jag kör i 90 :) så jag förstår inte felet riktigt men ställ om till 16 bitars så ska det flyta. Geforce är ju ett 16-bitarskort :)

 

 

Unit01 Den förste

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, använder direct3D i upplösningen 800x600 med senaste detonator XP.

 

Vilka inställningar kan jag göra? Vilken blir skillnade på opengl och Direct3d?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...