Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fil som suger upp 99% av processorn!


Thomas Nordlander

Rekommendera Poster

Thomas Nordlander

Upptäckte just varför min dator ligger på 65 grader, även om jag inte kör nåt program (mer än win 2000). RSCMPT ligger i bakgrunden och käkar 99% av kapaciteten av min 1,4 GHz. Inget går segare med det igång, men det blir *** så mycket varmare!

 

Nu till själva frågan: Vet nån vad RSCMPT gör?? Det ligger i system32-mappen. Hittar ingen info om det på de platser jag kommit att tänka på att söka. Nån som vet???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sökte lite på google.com och hittade svar på engelska under en spansk diskussion. Enligt dem är det nVidias drivar som anropar den filen och det blir nån skojig konflikt med asus drivar. Kolla om det finns en senare version att ladda ned.

 

Du kan dock tryggt stopp processen utan att nåt händer (eller stänga av den i registret).

 

-------------------------------

It's not a bug, it's a feature.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Nordlander

Tack för svaret. Var får jag tag på en senare version? (brorsan bad mig skriva det)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Nordlander

*lyckas inte riktigt stänga munnen* hur *darrar på rösten* kunde du gissa det??? *ringer livets ord och säger att jag nog har hittat frälsaren*

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Nordlander

Okej. Fick just på grovt språk förklarat från min bror att vi redan hade senaste drivisen och att jag är en liten **** med liten *** och är helt dum i huvet. Skoj. Tar bara och stänger programmet direkt i framtiden. Hur fixar man så det aldrig startar igen förresten???

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte den blekaste. Men sök i regedit... Slå din bror, han är ouppfostrad... :o)

 

 

-------------------------------

It's not a bug, it's a feature.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som hade råkat ut för det körde geforce 2. Och Asus (av7 tror jag)

 

 

-------------------------------

It's not a bug, it's a feature.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Nordlander

Mysko att nåt anropar drivisar för asus, kör ju abit. KT7A heter mitt ruttna moderkort med en 80000 dB fläkt på. Låter som om den snurrar i 124800 rpm. Ska nog ta och stänga av den om jag märker att den knappt kyler. Ska kolla upp i regedit när brorsan (den slyngeln) vaknat så man kommer åt datorn i hans rum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oko. Det där med asus var bara en teori som de hade på forumet, men exefilen anropas iaf av nvidias ini-filer.

 

 

-------------------------------

It's not a bug, it's a feature.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Nordlander

Är nu vid andra datorn (den med win 2000). Jag hittar nåt om filen rscmpt på två ställen där. Frågan är ju bara vad man ska göra med filen! Ett av ställena den hittas på är system32-mappen, där själva filen ligger. Det andra stället är i internet explorer delen. I explorer bars och några mappar längre in... långa dumma onödiga namn på allt där!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...