Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Engelsk vs. Svensk


Jr.

Rekommendera Poster

Nu är jag redigt förbannad!

 

Jävla tur för Microsoft att de inte har någon support via email, för då hed de blivit rejält spammade!

 

Jag har engelsk version av windows 98SE. Nu köpte jag XP i svenska version för 1200 och tänkte installera det. Men går det?

NEJ!

 

Kanske som nyinstallation, men jag har ju bara uppgraderingen...

 

Att det inte går borde verkligen ha stått på kartongen eller på hemsidan, men nejdå, man får inte reda på det förän man har startat installationen, och då är det försent att lämna tillbaks det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men du.. så har det _alltid_ varit... Att uppgradera mellan olika språk har tidigare ibland gått men _alltid_ slutat i ett fruktansvärt instabilt system...

 

Du kan dock fortfarande använda din uppgraderings skiva för att göra en ny installation, det ända du behöver göra är att stoppa in din win98 cd under installationen, så att XP vet att du har win98 sen tidigare...

 

 

 

mvh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jojo, visst, jag har löst det efter lite mek, men jag tycker att det är otroligt dåligt av Microsoft att inte meddela att det inte går. Den enda informationen man får är att om man har Win98 så SKA det fungera, och då förutsätter man givetvis att språket inte spelar någon roll.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intresant, hur fick du till det med mek? *nyfiken* vad du menar...

 

Å andra sidan håller jag med dig om att man som konsument borde få lite mer info....Och det får mig snabbt att tänka på en grejj som hände min flickvän i "konsument" sitsen....

 

Jo hon går in på en affär som säljer rätt dyra jackor (hmm), hon tittar sig omkring och bestämmer sig för en jagcka som är av skinn och kostar (har jag för mig) 4.500Kr, glad i hågen går hon ut och hem. Efter en vecka eller två så ser hon en tjej som har en likadan jacka och den är "randig" av regn (missfärgad) som tur är har hon inte avänt sig av jackan (1 gång typ) så hon går till baka till affären och kräver pengarna tillbaka, men får ett NEJ av säljaren, Pga det har gått lång tid...men hon säger att man köper en jacka så ska man juh kunna ha den ute även när det är risk för regn....så hon tar kontakt med KO och hör och häpna säljaren har rätt att neka, på de grunder hon hävdade att köpet skulle hävas.....FÖR DET ÄR DIN PLIKT SOM KÖPARE ATT FRÅGA OM JACKAN KAN ANVÄNDAS I REGN ELLER VÄTA.......

 

 

jag häpnar......lite OFF-topic Lr go natt nu world

 

 

//Depto

_____________________________________________

Alla klagar över sitt dåliga minne, men ingen över sitt dåliga förstånd. .

La Rochefoucauld

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med lite mek menade jag att sno en polares svenska winME skiva, efter det så blev det "format c:" och sen in med winME (eftersom det inte gick att nyinstallera med min upgr. cd). SEN fick jag igång XP.

 

Men nu är jag nöjd, det funkar skitbra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för satan; det står ju klart och tydligt på den svenska Windows XP-kartongen: "Uppgradering mellan olika språkversioner stöds inte". Är det Microsofts fel att du inte orkar läsa texten på kartongen innan du påbörjar installationen? Skärpning!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...