Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

filer som används...


Mikey

Rekommendera Poster

om man markerar en fil och vill ta bort den eller byta namn på den så säger XP ibland att filen används, det enda jag har gjort är markerat den, nån som vet varför det blir så och hur jag får bort det?

 

(filer som är +650 mb på min 650Mhz, 512 ram, IBM HDD 7200)

 

/Mikey

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad heter filen och varför vill du ta bort den?

 

Förmodligen försöker du ta bort en systemfil, och datorn protesterar för att den antingen är knuten till ett program som du har öppet, eller till operativsystemet.

Försök inte ta bort dess filer, då får du förmodligen problem...

 

/haxxe

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm? har du systemfiler på din dator som är större än 650 mb? ;)

 

Jag syftade mer på filmer och ISO filer... :)

 

/Mikey

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swap-filerna som Windows har använt sig av i tidigare OS kan i princip svälla ut hur mycket som helst, tänkte om du hade kvar sådana efter en uppgradering från tex. W98...

 

Låter ju onekligen lite märkligt att du inte kan ta bort ISO-filer och filmer, låter ju inte som om du har skrivskyddat dem. Kan nog inte hjälpa till på den punkten, mer än att du måste se till att alla processer och sådant som är associerade till dem är avslutade. Kan det vara media-spelaren som spökar?

 

/haxxe

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag markera filen och vill ta bort den så kan det bli fel, fast om jag försöker ta bort den en gång till just efteråt så fungerar det!

 

Känns som att Windows läser av filen när jag markerar den och då kan jag inte ta bort den på en gång.

 

/Mikey

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...