Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Riva TNT eller Woodoo 2


FBN

Rekommendera Poster

Jag har beställt en personal PC.

Nu funderar jag på att köpa ett 3D kort vilket är att

föredra till en P II 450 mhz med STB nVidia 8Mb 3D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Du ska naturligtvis skaffa ett TNT, eftersom du har en riktigt bra processor i burken. Ett TNT kommer vara nästan lika snabbt som 2 voodoo2 kort med din processor.

 

Till TNTs fördel talar också priset:

STB 4400 16mb, 1391:- ink moms på skribo.

Voodoo2 12mb, oftast över 2000:-

 

Lycka till!

 

/Z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför folk rekommenderar både ett TNT OCH ett V2.....det är ju helt meningslöst att ha ett tillägskort som förstör det fina med att ha ett integrerat kort utan den jäkla "pass-through" sladden när man har ett kort vars 3d-del är helt sanslös (iaf på highend-system).

 

Jag tycker inte att man ska ha både voodoo och TNT....fast det vore ballt med nån slags V2-TNT-SLI....då skulle man kunna utnyttja TNT's 3D ihop med Voodoons...kanske lite flummigt :)

 

Keep Fryin'!

 

/Z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På et "high-end" system så kör man väl med två monitor-kablar parallellt ? (BNC+multi).

(och i regel inte nån Windoze variant:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skruvar? Jag vet att detta e ett meningslöst inlägg, men kan passa på att säga nåt ändå. Fattade inte vad du svarade på. Men det var la nån dator låda du sytade på?

 

Varför envisas alla lådtillverkare att ha en miljon skruvar på sina lådor?

Fast det bästa är att allt viktigt hamnar bakom/under nät agregatet. Skitbra eller hur?

 

Har fortfarade inte sätt en riktigt bra låda. Nån som har? i så fall vilken/vilka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo!

 

En towerlåda från AOpen på skribo!

för 1000:- +moms. Jag kommer inte ihåg exakt vad den hette.

 

Den har allt!! Man kan dra ut hela moderkortet som en vagga, men instickskort och allt.

Det finns platser för HDDs där man vill ha dom, dvs högt upp och långt bak. Även plats för 3 extra fläktar på genomtänkta platser.

Man kan ta bort alla olika väggar separat, tom toppen på lågan är en separat del. Dessutom levereras den men 300W PSU som std.

 

-Den lådan rullar fett!

 

/Z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

peter karlsson1

lådan heter Aopen HX08

spec:

7 int. 3.5"

1 ext. 3.5"

5 ext. 5.25"

 

jag har en sådan ...;-)

 

den enda nackdelen är att den är för kort!!!

 

mellan de övre 3.5" platserna och 5.25" (med innehåll) är det cirka 3-4cm

 

gissa om det blir "kabelkalas" ;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, kabelkalas....

 

Den lådan jag refererade till hade MB med inbyggd SCSI-kontroller. Det var totalt flera

meter flatkabel mellan alla ide och scsi enheter....jag vet vad du menar! :)

 

/Z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medans ni är inne på lådor så kan jag passa på att säga att Skribofonts Miditower låda ("Miditower LÅ-04 ATX" som det står i prislistan) är värdelös.

För det första är den onödigt krånlig att få av locket på. Man måste först ta bort sjävla fronten, sen skruva loss skruvarna (som sitter under fronten) och sen få av själva "locket" (och det är även det onödigt krånligt).

Sen har den en nackdel genom att den bara har 3 st 3,5" platser (2 öppna). Nu vet inte jag om det är vanligt att man bara har 3 men det är iaf dåligt. Om man då tex har 2 hårddiskar så får man bara plats med en diskettstation och inget mer. Tänk då om man har ett scsi-kort och vill ansluta lite saker (tex en syquest).

 

Lådan är iaf inte bra tycker jag.

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Voodoo2 har väl bättre 3d prestanda än TNT iaf?

Voodoo2 är ju enbart ett 3d kort, och det är bra på det sättet (som Peter sa) att allt stödjer det.

Jag har ingen erfarenhet av Riva TNT:s 3d prestanda så rätta mig gärna om jag har fel.

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...