Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rekommederas XP?


JohnLöv

Rekommendera Poster

Funderar på att installera XP. Har en 1000 Mhz och 128 i RAM. Är det för lite RAM-minne?

 

Är det något jag måste tänka på innan jag installerar XP? Räcker det att ha cd-skivan + startdiskett för windows 98?

 

Vad är det för fördelar/nackdelar med XP gentemot 98?

 

Tacksam för många svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att installera XP. Har en 1000 Mhz och 128 i RAM. Är det för lite RAM-minne?

 

Både och. Det _går_ att köra, men det blir mycket swappande på hårddisken. 256MB får väl anses som minimum, men minne är ju superbilligt nu så det är väl inget problem ?

 

Är det något jag måste tänka på innan jag installerar XP? Räcker det att ha cd-skivan + startdiskett för windows 98?

 

Ä det uppgraderingsversionen du menar ? Då tror jag inte det räcker med startdiskett, det bör det inte göra iaf, du måste nog stoppa in 98 CD:n en gång för att verifiera ditt tidigare innehav.

 

Vad är det för fördelar/nackdelar med XP gentemot 98?

 

Enda nackdel = högre systemkrav, annars bara fördelar.

 

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag köra Win XP med 700 mhz och 62 i minne på min bärbara och på min gamla 166 Mhz med 64 i minne så ska inte 1000 Mhz och 128 i ram vara några problem.

 

 

[inlägget ändrat 2001-10-31 15:39:21 av Bosse-i-skogen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag köra Win XP med 700 mhz och 62 i minne på min bärbara och på min gamla 166 Mhz med 64 i minne så ska inte 1000 Mhz och 128 i ram vara några problem.

 

Jo, som jag skrev tidigare. XP _går_ att köra med rätt modesta systemkrav, men 256MB är minimum för att slippa swappandet(oavsett hur snabb processor man har). Swappandet ger långa svarstider, vilket är rejält trist. Möjligt att man har tid att vänta ute i skogen och att hårddiskens hjärtskärande ljud är ett välkommet avbrott till fågelsången men, men ;-P

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...