Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sur


mange71

Rekommendera Poster

Kasta stenar på mig men men...

Jag blir sur när jag ser mig omkring i världen och det jag ser uschliga och rent ut sagt usla webblösningar..

Jag hatar att upptäcka XX månader senare att den potentiala kunden (som ryggade för "kostnaden") nu har en en webbsida som suger apa..

Allt det man sagt, all den genomgång man gjort av deras verksamhet - vad de borde fokusera på och hur de kunde lyfta sin verksamhet till webben och öka lönsamheten...

Resultat - den exvis 17-åriga sonen/dottern gör sidan, "omöjlig" att uppdatera, riktad mot fel målgrupp, BARA FEL helt enekelt...

 

Är det bara jag som råkat ut för detta några gånger?

 

Ge mig lite sömn så ska jag onda på alla nyutexaminerade "webbdesigners" också...

 

:-)

 

/No drunk, no score - just pathetic........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppsan Mange71, du behöver nog sova nu:) "Nu i ro slummra in i bädden så fint som blomman...." Känd vaggvisa;)

PS.Vilken webbsida förresten? Kan man få adressen till detta uschliga....

 

--

MVH//eemil S(m)urf

 

[inlägget ändrat 2001-10-31 03:17:50 av eemil]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är vanligare än man tror. Jag har råkat ut för samma sak ett par gånger.

 

Det grundar sig i att många (läs kunder) inte har en aning om vad web är och hur man borde göra, dessutom är det många som fortfarande ser en hemsida som något nödvändigt ont, eller att internet är en global lekstuga. Därför kan det vara svårt att motivera alla sina argument. Kunden fattar helt enkelt inte vad man pratar om.

 

Att hosta upp kanske hundratusen för att få en kanonsida med allt vad det innebär är inte deras högsta önskan, dom vill bara ha en websida. Billigt.

 

Självklart bjuder dom in ett antal webutvecklare som berättar om hur dom arbetar och sen "lånar" man deras koncept och prata med sin son/dotter som pular ihop det på ett par kvällar.

Kanske inte lika flott som webföretagen hade gjort det, men fy vad billigt det blev - och man har sin hemsida!

 

Vad jag tycker om detta? Det bidrar ännu mer till att Internet verkligen BLIR en global lekstuga!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...