Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärmen blir svart efter cd-rw inkoppling


-Patrik Johansson-

Rekommendera Poster

-Patrik Johansson-

Hejsan

Skulle sätta in en vanlig cd-rw brännare(Philips 12x) hos en bekants dator(733 mhz, 32 mb ram, 10 gb hårddisk, Win Me Sv). Jag har satt in säkert 25 st brännare i olika datorer så att plugga in den i datprn skulle ju inte vara så svårt. När jag startade datorn så blir skärmen alldeles svart när den kommit förbi Välkomstbilden/Uppstartsbilden av Win ME där man ser att en blå rand rör sig längst ner på skärmen.

Har testat att sätta cdspelare, hårddisk och cd-rw på alla sorts master, slave på primär och sekundär och testat alla upptänkliga byglingar i fall markering inte skulle stämma med verkligheten. Till slut tog jag ur cd-rw brännaren och kopplade allt som jag ändrat på tillbaka som det var in cd-rw brännaren kopplades in men ändå blir skärmen svart under uppstart.

Har haft på högtalarna o hör att windows startas. Inga lampor på datorn lyser fast och inget ljud som beteknar något fel. Däremot tror sig min bekant inte känna igen ett meddelande som står på skärmen innan datorn riktigt hat kommit igång eller stängts av:" No signal or Input/ Cable disconnectet". Men det kan ha varit där innan o eftersom det bara syns när inte datorn är igång tror jag att det bara är skärmens sätt att säga: sätt på datorn. Jag har ändå kollat alla kablar som går till skärmen men inget.

Skärmen är en Vibrant.

 

Är det någon som har någon lösning på mitt problem eller ett tips så skulle jag bli mycket glad för det.

 

 

 

/Neox -(Patrik J)

*Skrämmande statistik:

100 % av dem som krockar för första gången har aldrigt krockat tidigare!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter inte som det beror på cd-brännaren, snarare windows... prövat att starta i felsäkert läge?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Tack för svaret

Självklart har jag testat det men ändå bli skärmen svart på samma ställe.

 

 

/Neox -(Patrik J)

*Skrämmande statistik:

100 % av dem som krockar för första gången har aldrigt krockat tidigare!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...