Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej skriva inlägg?


Milkman

Rekommendera Poster

Har nu provat tre ggr att skriva inlägg på Eforum men får bara felmeddelandet:

Sidan kan inte visas.

 

Oootroligt nu funkade det, få se om jag orkar skriva in inlägget igen :-(

 

Skit också, trycker på länken Windows 98& ME //eforum.idg.se/Threads.asp?forumid=116

 

Får jag Sidan kan inte visas

 

Kanske jag skall byta till en AMD med 3GHz få se om det funkar bättre :-)

 

/Milkman

 

[inlägget ändrat 2001-10-30 17:11:37 av Milkman]

[inlägget ändrat 2001-10-30 17:16:02 av Milkman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon har sagt att Eforum körs på fyra servrar, funkar det bättre än en?

 

Ursäkta, men jag tycker inte om när datorerna !#$¤@*

 

 

/Milkman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

samma här. ibland har "script-tiden"gått ut. Man lägger ner massa tid på att formulera sig, trycker på "skapa inlägg" du kommer det upp "SIDAN KAN INTE VISAS" Så får man börja från början:(

 

 

--

MVH//eemil S(m)urf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu har eforum STORA problem. Så fort man ska in på Eforum överhuvudtaget (jag loggar in stup i kvarten, har inte råd att vara uppkopplad så länge i taget) så kommer "sidan kan inte visas" upp:(

 

 

--

MVH//eemil S(m)urf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Jag har råkat ut för samma problem. Ibland när man klickar på Besvara så får man bara upp en kritvit ruta, och överst står Microsoft Internet Explorer sedan händer inget mera.

 

Har också råkat ut för "Sidan kan inte visas". Håller med om att det är irriterande när man suttit och formulerat ett inlägg, också fuckar det upp sig när man klickar på "Skapa inlägg". Nu den senaste tiden har jag dock varit med om att inlägget ändå kommit in, trots "Sidan kan inte visas".

 

Kanske en tillfällighet :)

 

--

/Stefan.E

 

En dator är en apparat som kan åstadkomma saker väldigt snabbt - som att göra dig ursinnig till exempel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kommit på vad det är för fel.

Halloween viruset har slagit till "Trick or Tree" :P

 

Å tusan, gick meddelandet in, någon RND funktion kanske? :)

 

/Milkman

 

[inlägget ändrat 2001-10-30 18:50:35 av Milkman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här låter som ett problem som jag stött på då och då. Fast när jag tog upp det förra gången var det ingen som hade en aning om vad jag pratade om. Jag är "glad" att jag inte är ensam om problemet.

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=219367

 

 

Mvh

Mikey

 

 

 

-------------------------------------------------------------------------

"My mother never saw the irony in calling me a son-of-a-bitch."

* Jack Nicholson *

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är oxå glad att jag inte är ensam om det och jag tror definitivt inte det beror på min dator eller uppkoppling! Det händer nämligen inte annars. Problemet är av växande art skulle jag vilja tycka, vad gäller mig själv iaf. Jag skrek på servicetekniker:( men inte till MIN dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Hej Milkman och alla andra!

Det var en av servrarna som var nere. Den är omstartad och ska fungera nu. Beklagar allt besvär det har medfört.

 

 

/Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så dé é fixat? Just i detta ögonblick skulle jag skriva inlägg="får inget svar från databasen, fel:mismatch?:(SÅÅ FIINT

PS: vill inte låta gnällig men råkar ut för det fler gånger än min surfräkning tillåter!!!

Ändrat pga i hasten åstadkomna stav-o formuleringsfel.

 

Förresten en fråga till Junesjo: Just detta senaste fel jag beskrev, vilka olika fel beror på servrar och vilka beror på överbelastning? För en fortsatt trevlig samvaro med rätt riktat klagomål kan man få upplysning därom? Så man vet när man ska klaga på Eforum och när man ska fixa ominstallation av Win samt webb-läsare;)

--

MVH//eemil S(m)urf

 

[inlägget ändrat 2001-10-30 22:31:14 av eemil]

[inlägget ändrat 2001-10-30 22:33:38 av eemil]

[inlägget ändrat 2001-10-30 22:45:18 av eemil]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu korspostar jag. Är faktiskt lite trött:( Ska kolla en sak, men då:OOPS

"Ett fel har uppstått. Får ingen kontakt med databasen. Fel: Type mismatch". Vid den här tiden(01:30)kan det väl inte vara trafikstockning på Eforum som hejdar vår vilja att uttrycka oss...eller????????????????

 

 

--

MVH//eemil S(m)urf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...