Just nu i M3-nätverket
Jump to content

XP - Hollywoodoperativet...

Petruz

Recommended Posts

XP måste ju vara ett stort steg närmare Hollywoodoperativet? Ni vet, det där färgglada som alla actionhjältar använder. Som tar dig in i alla datorer överallt, Sandra Bullock trycker på omöjliga tangentkombinationer och klickar på pi...

Prestandan har jag ingen aning om, men det ser f-animej ut som taget ur "Under belägring 2"...

Mvh,

Pelle

FIFA 2001 freak, Linuxnörd och MCP (i den ordningen)

Fräckt! Vill man inte köra XP kan man testa msn explorer. Skickar man ett hotmail i det programmet så får man ett stort kuvert snurrande på skärmen. Äkta hollywood mac.

Kan inte komma på något fräckt att skriva här.

Fast bäst datorer just nu finns väl ändå i filmen "Swordfish"!!!

8 skärmar uppsatta assymetriskt på en stålställning inkopplade till datorn. Datorn har 7 nätverkskort uppkopplade till olika nätverk. Sen knäcker hjälten 512 bitars kryptonycklar med en animerad rubiks kub!!

På affishen har hjälten 241 kablar koppade till monitorn!!! (undrar vad alla dom gör..)

His Divine Shadow

Jag kan ju berätta om dom "riktiga" kraven istället för att få en ok "XPerience".

En CPU på 500+ MHz torde vara ok.

Minnet borde vara 128mb + helst mera.

Kan ju bara referera till Refeer som har kört XP ok på 2-300MHz datorer.

För XP så är väl minnet det viktigaste.

Men med tanke på PC dator priser och att dom vanliga dödliga har 700+ datorer med 128mb minne åtminståne så förutser jag inga problem för dom.

Förstås, driv rutinerna gör mycket skillnad ibland också.

Som video, fick mycket bättre 2D/3D prestanda med Detonator drivrutiner istället för den som kom med XP.

Men en sak är säker, det går bättre på "mindre" datorer än OS X ;)

-----------------------------------

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.

So far, the Universe is winning."

då bara måste jag se den... själv är jag ute efter tangentbord med "Override" knapp. Har skribo font såna?

Mvh,

Pelle

FIFA 2001 freak, Linuxnörd och MCP (i den ordningen)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...