Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Direct CD för Windows 2000 pro


Tias

Rekommendera Poster

Jag har installerat win 2000 pro. Min backup CDRW skiva kan jag nu inte läsa i min HP 8100. Andra skivor går bra. Behöver jag installera Direct CD för Win 2000 nu då. Eller ska jag installera Windows 98 igen, för att kunna använda Direct CD för win 98 sam jag har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver jag installera Direct CD för Win 2000 nu då. Eller ska jag installera Windows 98 igen, för att kunna använda Direct CD för win 98 sam jag har?

 

Nej, men det beror på vilken version av ECDC du har dvs om det finns en uppdatering för Windows 2000 till din version. Ex fungerar ECDC 5.0 utmärkt i Windows 2000 och även XP om man uppdaterar med patchen 5.02b, kolla på:

 

http://www.roxio.com/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte installera min version av DirectCD då den är för gammal. (V2.5) Jag läste det efter jag fått installera om Windows igen. "Do NOT install versions earlier than 3,1 on Win 2000"

Men om jag instalerar en ny version, typ 3,1, som är till Windows 2000, kan jag läsa skivan då? Den innehåller allt jag sparat från nätet i 3 år!! 538 Mb.

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2001-10-31 00:25:08 av Tias]

[inlägget ändrat 2001-10-31 00:25:59 av Tias]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om jag instalerar en ny version, typ 3,1, som är till Windows 2000, kan jag läsa skivan då? Den innehåller allt jag sparat från nätet i 3 år!! 538 Mb.

 

Ja, du kan läsa skivan då. Läste du om ev. uppdateringar för ditt ECDC/Direct CD på roxio.com ? Jag är lite lat just nu, så jag orkar inte kolla ;-) Jag minns inte om det var ECDC 3.5 eller 4.0 jag först fick att fungera under Windows 2000 själv, jag kör själv just ECDC 5.0 nu och har gjort det ett bra tag. Om det inte finns någon uppdatering för din version att ladda ner och du inte har någon kompis som kan kopiera skivan till en "vanlig" CD, kanske du ska överväga att skaffa 5.0:an och patcha den med 5.02b. Då kommer dina gamla CD att fungera bergsäkert(har förresten själv en urgammal HP8100, och även mina äldsta CD från ECDC 3.5 under Windows 95 fungerar givetvis fortfarande att läsa under Win2k/XP)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixade skivan av en kompis. Installerade både DirectCD och ECDC. Äntligen kunde jag läsa skivan igen. Jag blev rädd ett tag....Tack för hjälpen PaleRider!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...