Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dvd & grafikkort


niklas storm

Rekommendera Poster

Det finns många tänkbara orsaker.

 

En är att du måste göra en mpeg2-avkodning mjukvarumässigt i datorn eftersom ditt grafikkort inte har någon mpeg2-accelerator inbyggd.

 

En annan orsak kan vara att du inte har rätt region inställd.

 

Det kan också vara så att du inte har ställt in grafikkortet rätt för att visa något på din tv.

 

Där har du några saker att forska i. Andra kan säkert ge dig ännu fler tips om vilka faktorer du ska kolla upp. Ett bra tips är att ge en mer detaljerad beskrivning av felet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger datorn?

 

Kan du spela upp DVD överhuvudtaget? Om du laddar hem filmfiler från internet - kan du då spela upp dem?

 

Troligtvis har du inte korrekt drivrutin/codec för att spela upp DVD, men som Ulf T skrev - svårt att veta. Ge oss lite mer kött på benen.

 

 

/T

 

[inlägget ändrat 2001-10-28 10:39:24 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjo igen, vet att jag blev ganska kort där. JO, jag kan se film som ja laddat hem i TV, inga problem där inte. å nej, DVD spelar inte upp dvdskivor i huvudtaget, får inte upp något alls nu, inget felmedelande inget annat hlr. Vart ställer man in vilken region man vill ha då ?

 

tackar

/niklas

 

 

http://kejv.rules.it

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skriver samma sak igen =)

 

tjo igen, vet att jag blev ganska kort där. JO, jag kan se film som ja laddat hem i TV, inga problem där inte. å nej, DVD spelar inte upp dvdskivor i huvudtaget, får inte upp något alls nu, inget felmedelande inget annat hlr. Vart ställer man in vilken region man vill ha då ?

 

tackar

/niklas

 

 

 

http://kejv.rules.it

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ha licensbelagd programvara för att spela upp DVD - vilken använder du och vad blir felet när du startar den?

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en del. Men det mest populära är nog PowerDVD. Annars finns även WinDVD, Cinemaster osv...

 

Gå in på dvd.box.sk där finns en del intressant och smågodis för dvd-fanstaster.

 

/Anttu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda hem PowerDVD, nu får ja upp felmedelandet:

 

PowerDVD does not support the current display mode. (DDraw Overlay mode is recommended)

 

Please lower the screen resolution and color depth, for example, 800 x 600 with 256 colors. Or you may adjust the refresh frequency, for example, to 75 Hz.

 

har fixat det men den fortsätter säga samma sak.

 

/mvh

 

 

http://kejv.rules.it

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis samma problem!

Testade Win-DVD istället och det funkade ut till tvn men då blev ljudet hackigt istället.

 

Däremot funkade Power DVD lysande om man slog av twin-wiew.

 

 

Lika tacksam för svar.

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 3 veckor senare...

Jag sitter med ungefär samma problem faktiskt. Jag har precis köpt ett G2MX400 med TV-utgång och tänkte att nu jävlar ska jag titta på DVD och sprang och köpte mig en film. Tji fick jag!

När jag stoppar in filmen i min Samsung SD-608 DVD-ROM händer följande:

 

* Läsaren blinkar lite och verkar läsa skivan, men så efter ca 30 sek så slocknar den och inget händer.

 

* DVD-programmet (har testat olika program) hänger sig ända till man matar ut DVD-ROM spelaren.

 

* Ibland lyckas det faktiskt att spela upp filmen, men väldigt hackigt och efter lång väntan.

 

* Spelaren körs i "Multi-Word DMA Mode 2" enligt enhetshanteraren.

 

* DVD-Spelaren är av märket Samsung SD-608 (8x/40x Reg 2) och klarar vanliga cd-skivor utmärkt.

 

* Jag kör XP på en PII550 med 384 mb RAM med nyaste Detonator-drivrutinerna från NVIDIA.

 

Frågan är nu om det är spelaren som felar eller om det är något jag missat? Kan någon kunnig inom området ge mig en bedömning?!

 

Tack på förhand.

/Henke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...