Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med logga!


Johan Lundqvist

Rekommendera Poster

Johan Lundqvist

Tjena hej!

Jag håller på att göra en sida åt en förening. Deras logga tänkte jag göra om till en 3-d animation, som roterar. Jag har sett ett exempel på det någonstans på webben men glömt bort adressen. Den var skitsnygg och uppladdningstiden var super snabb......troligtvis har dom använt sig av flash. Hur går jag till väga om jag vill utföra detta..???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som bekant brukar det gå många vägar till Rom.

 

Är loggan ganska enkel och kanske till och med bara innehåller en text, så gör jag den alltid i Adobe Dimension.

 

Detta för att allt går så smidigt, då Dimension kan exportera bildsekvensen i .ai format.

 

Denna bildsekvens kan importeras direkt till flash och blir då i "rätt" format med en gång.

Flash är ju i sig ett vektorbaserat program och filstorleken blir ju betydligt behagligare för besökarna.

 

Viktigt att tänka på är att man jobbar i Postskript-läget i Dimension, annars exporterar den bara bitmappar.

 

I Flash importeras bilderna automatiskt i olika rutor var för sig och kan editeras efter behov.

 

Ska du göra 3D:n i ett annat program så uppstår plötsligt flera alternativ om så är fallet, så kan du ta upp frågan igen.

 

-Kjell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Lundqvist

Tjena!

Jag har det programmet. Hur gör jag för att få in en logga? Jag vet bara hur man gör med text.........

 

//Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...