Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Apple = Dyrt


Jonas Wikström

Rekommendera Poster

Jonas Wikström

Spanade in Apple sida som vanligt för att genast hitta något att vomera över. Snubblade över det här:

 

New square-shaped power adapter

The PowerBook G4 comes with a new square-shaped power adapter designed to fit in the palm of your hand. The new adapter has built-in hooks that let you wrap the DC cord for neater storage. The AC cord lets you connect your PowerBook to an outlet up to 12 feet away, and you can also remove the cord and use the included AC plug to connect the adapter directly into the wall. Colored status LED lights show charging status. An amber ring indicates that your battery is recharging, while a green ring tells you that you have a full charge.

En designad spänningsomvandlare mao! Inte att förglömma att den är som gjuten för din hand. För det är ju så att man håller och tittar speciellt noga på spänningsomvandlaren. Att ha koll på spänningsomvandlaren för att se om man har fulladdat batteri anser jag inte vara en hit heller. På min Inspiron har jag ett par rundade lysdioder som visar status, även i nedfällt läge såklart.

 

Någon som vågar luska ut hur mycket mer en sådan här spänningsomvandlare kostar i jämförelse med en normal från en annan tillverkare?

 

>> Jonas

 

[inlägget ändrat 2001-10-26 14:17:49 av Jonas Wikström]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Tja, nån med mindre inkomst än svergies BNP så har nog inte råd. :)

 

-----------------------------------

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.

So far, the Universe is winning."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"The PowerBook G4 comes with a new square-shaped power adapter designed to fit in the palm of your hand."

 

Form over function, no ?

 

LoL, go Cupertino - there´s no substitute ;)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

yay!

He is back ju(h?)!

Dags för några win vs *nix trådar?

 

-----------------------------------

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.

So far, the Universe is winning."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LoL, go Cupertino - there´s no substitute ;)

 

Vad vet en renskötare med lappmössa om Cupertino ? Är Karesuando regionen och däromkring kända för något mer högteknologiskt än näverkåtor ? Folket däromkring blir juh helt hänförda av leksaks OS som MS Windows, säger allt om nivån däruppe ;-P

 

Överdesignade spänningsomvandlare eller inte, Mac:ar har iaf ett numera ett modernt och stabilt OS medans Windows användare ovetandes handikappar sin över Mac överlägsna hårdvara och lämnar över kontrollen över sina dokument till ett med Uncle Scrooge besläktat hästbett i Redmond.

 

Det är för f-n 2001, dags att folk går ut ur sista dagisring, växer upp och tar full kontroll över sina burkar med ett kraftfullt och pålitligt *NIX ;-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas Wikström

*garv*

 

Väldigt lustigt! Förbannat fånigt måste jag ju säga.

 

Skall bli ganska skönt att se reaktionerna på XP när det börjar användas. Det bästa operativ just nu alla kategorier. Har du provat det?!

 

Du får gärna fortsätta använda vilken dist du vill av Linux. Jag glädjs bara åt att kunna göra så mycket mer än vad du kan göra på ditt lilla finn-os. ;-)

 

Vad gör du på den förresten, är lite nyfiken? Vad använder du din dator till Pale. Flyttar du filer i ett shell eller ritar du lite i GIMP? Programmerar du monolitprogram i C mha VI eller Emacs. Spelar du några sunkiga Linuxs spel kanske. Kompilerar du om din kärna eller filar du dagligen på dina inställningar av ditt OS? Du är student eller hur?

 

Själv använder jag min(a) datorer till precis allt och det sköna är att jag verkligen kan det, allting fungerar direkt och perfekt. Jag lägger inget fokus på att fila på mitt operativsystem det behöver jag inte längre göra iom XP. Windows Update har vuxit och gör det åt mig.

 

Windows XP är precis som du beskriver ett modernt och stabilt operativsystem. Linux ligger i bakvattnet det är bara att konstatera. Jag betalar gladligen 1500 kronor mer för ett komplett operativ som XP är.

 

>> Jonas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vad vet en renskötare med lappmössa om Cupertino ?"

 

Vette fan nolla, du får kolla upp det om du gågonsin møter någon - jag har konverterat till danska.

 

Førstår dock att en utdaterad person som du behøver något alldeles extra grått - byt før guds skull inte till något som kan tænkas ge dig en uns av anvændarvænlighet och intuivitet, LEGO ær din grej - varfør ær du førresten kvar hær ?

 

"Är Karesuando regionen och däromkring kända för något mer högteknologiskt än näverkåtor ?"

 

"Är Karesuando regionen och däromkring kända för något mer högteknologiskt än näverkåtor ?"

 

Så insiktsfull och klok - tur att vi har dig LEGO-byggare.

 

Var exakt ligger *ditt* raketforskningscenter dær du bor ? Till vænster om inkontinensavdelningen ?

 

"Folket däromkring blir juh helt hänförda av leksaks OS som MS Windows, säger allt om nivån däruppe ;-P"

 

Ofan, då bør vi æven kategorisera resten av den upprættstående "homo-sapiens"-værlden dærefter, eller ?

 

Bor du i Narnia ?

 

"Överdesignade spänningsomvandlare eller inte, Mac:ar har iaf ett numera ett modernt och stabilt OS medans Windows användare ovetandes handikappar sin över Mac överlägsna hårdvara och lämnar över kontrollen över sina dokument till ett med Uncle Scrooge besläktat hästbett i Redmond."

 

Modernt/stabilt - vem får du betalt av i dagarna gamling ?

 

"Mac överlägsna hårdvara "

 

LoL !!!!!!!!!!!

 

Ditt lilla luder, ledsen men detta ær tragiskt ;)

 

På vilket plan vill du gøra en jæmførelse krympling ?

 

Læmnar du øver kontrollen till någon annan nær du kør XP einstein ? Varfør ?

 

Har du de facto något referensfall dær du sjælv vart inblandad som du kan lænka till eller hittar du på enligt vanligt manér ?

 

"Det är för f-n 2001"

 

Jupp, men du ær fel person att betona detta med tanke på vad du *førsøker* førsvara - ta dina piller nu.

 

"dags att folk går ut ur sista dagisring"

 

De flesta har gjort det - du och efterslæntrarna kommer nog så småningom - det tragiska ær att ditt *gæng* i praktiken består av vrålgapande tonårstroll - du ær en utmærkt ledare ;)

 

"tar full kontroll över sina burkar med ett kraftfullt och pålitligt *NIX ;-)"

 

Hur ska de kunna ta "full kontroll" øver sina burkar under ett "*NIX" nær de inte klarar det under ett GUI som de facto går att anvænda och har den funktionaliteten ?

 

Fan DK ær OK - hoppas MODO gør bra ifrån sig *back home* ;)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"BTW Kolla den här mkt seriösa demon av Windows så förstår ni varför *NIX har ett visst överläge"

 

Se - Faffa promotar enligt *Linux-blueprinten* - Go Faffa ;)

 

 

 

 

_____________________________________________

"Develop for it? I'll piss on it."

Microsoft CEO Bill Gates, about developing

applications for Steve Jobs' NeXT Computers -

which led to the demise of NeXT in 1993.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vad använder du din dator till Pale. "

 

En jævligt motiverad fråga...

 

 

 

_____________________________________________

"Develop for it? I'll piss on it."

Microsoft CEO Bill Gates, about developing

applications for Steve Jobs' NeXT Computers -

which led to the demise of NeXT in 1993.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vette fan nolla,

 

Se där, virrpannan har inte trappat ner på agua vera konsumtionen. Självkritiskt dock.

 

jag har konverterat till danska.

 

Bra att ha alla spritlampor på samma udde på andra sidan ett sund ifall bin laden skulle tutta fyr på något mer.

 

LEGO ær din grej - varfør ær du førresten kvar hær ?

 

Nä, det är svampfolket i Danmark som leker med lego, dom stunder dom är tillräckligt nyktra. Varför kommer du tillbaka ? Är du utstött tom i suparbrödernas reservat på jorden ?

 

Så insiktsfull och klok

 

ja

 

Var exakt ligger *ditt* raketforskningscenter dær du bor ?

 

Tja, bor man inom spottlängd från kiselsta mm bor man inte direkt i uganda, eller ?

 

Ofan, då bør vi æven kategorisera resten av den upprættstående "homo-sapiens"-værlden dærefter, eller ?

 

Nä, vi andra blir inte hänförda; vi har bara j-vligt få alternativ. Varav jag promotar ett av dom. Något fel på lite hederlig sund konkurrens ?

 

Bor du i Narnia ?

 

Inte en siffra rätt där heller, men nordens venedig är skapligt ok att bo i, ja.

 

Modernt/stabilt - vem får du betalt av i dagarna gamling ?

 

Hade utopin inträffat att Mac OS X kommit för x86 hade fler än din våta uppenbarelse darrat. "Shaken and stirred".

 

Ditt lilla luder, ledsen men detta ær tragiskt ;)

 

På vilket plan vill du gøra en jæmførelse krympling ?

 

Vi kan ju börja med att räkna virus och dos attacker, säkerhet verkar inte vara högsta prioritet i redmond. Blir kanske svårare att spionera på sina kunder om man implementerar sånt fullt ut, eller ? Eller oxå kan man helt enkelt inte ;-P

 

Læmnar du øver kontrollen till någon annan nær du kør XP einstein ? Varfør ?

 

Det gör jag juh faktiskt, eftersom man inte kan "köpa" Windows XP. Man kan bara köpa en licens att man får använda det i begränsad utsträckning exakt så länge som MS tillåter. Låter inte som att jag har full kontroll ? Sen att det hela är ett fullkomligt ghetto av skumma program som hela tiden vill gå ut och kontakta MS servrar ? Varför vet vi inte, annat än att det påstås ge smidigare uppdateringar och mer "buddies" bla, but who knows ?

 

Har du de facto något referensfall dær du sjælv vart inblandad som du kan lænka till eller hittar du på enligt vanligt manér ?

 

Som jag sa ovan, jag kan bara konstatera att XP vill ha flpperspelskontakt med MS servrar. Kör jag Linux slipper jag iaf sånt otyg, och även misstanken att något slunkit igenom som inte min brandvägg registrerat. Linux är ÄKTA ;-P

 

Hur ska de kunna ta "full kontroll" øver sina burkar under ett "*NIX" nær de inte klarar det under ett GUI som de facto går att anvænda och har den funktionaliteten ?

 

Varför blandar du in ett gui ? Linux har massor av sådana, XP har bara ett som man tom måste vända sig till hackers på mailinglistor för att kunna skinna !?! Nä, jag talar om systemtänkandet bakom dom underliggande operativen.

 

Linux = tänkt för att vara optimalt att ANVÄNDA för en någorlunda mogen användare.

 

Windows XP = tänkt för att SÄLJA MKT och binda fast användaren i en kostsam återvändsgränd han inte kan ta sig ur.

 

Borde inte vara svårt att välja system för en klok användare :-PPPPP

 

Fan DK ær OK - hoppas MODO gør bra ifrån sig *back home* ;)

 

Tvivlar jag på, för många danskar som framförallt _talar_ danska. Djurgården svenska mästare för 357:e gången i rad ?

 

/Your worst enemy ;-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Se där, virrpannan har inte trappat ner på agua vera konsumtionen"

 

Fløjeln førsøker ge respons - gulligt.

 

"Bra att ha alla spritlampor på samma udde på andra sidan ett sund ifall bin laden skulle tutta fyr på något mer."

 

Ditt apotekssortiment lutar något mer mot mjæltbrandsvarianten - vette tusan vilket jag skulle føredra om det verkligen kom till kritan.

 

Med tanke på ditt virriga sinnelag och dina mycket anmærkningsværda vindfløjelfetisher så brinner jag gærna på denna sida av sundet hellre æn att stå på "din" sida nær helvetet brakar loss - jævligt synd på resten av befolkningen dock.

 

"Nä, det är svampfolket i Danmark som leker med lego"

 

De har førståelse vad gæller begreppet min kære pensionær, dock sitter de vuxna danskarna inte och anammar detta speciellt mycket. Finns några særfall som røkt på lite væl mycket i tonåren (....som du?) som fortfarande høgljutt och gnællande hævdar att LEGO-modellen rockar hårt.

 

Den vuxna befolkningen ler.

 

"Varför kommer du tillbaka ?"

 

Varfør besvarar du inte min fråga farbror ?

 

"Tja, bor man inom spottlängd från kiselsta mm bor man inte direkt i uganda, eller ?"

 

Du rackar ner på en region du inte har grepp om och kontrar med en N&K favvo - jøsses vad originellt - LoL - repeterar var ligger raketforskningscentret i din upphøjda region !

 

"Nä, vi andra blir inte hänförda; vi har bara j-vligt få alternativ. Varav jag promotar ett av dom. Något fel på lite hederlig sund konkurrens ?"

 

Exakt *vad/vilket-område* promotar du ?

 

"Inte en siffra rätt där heller, men nordens venedig är skapligt ok att bo i, ja."

 

Visst ja, pissade dær før 2 veckor sen - vart ute & simmat i kanalerna något sista tiden ?

 

"Hade utopin inträffat att Mac OS X kommit för x86 hade fler än din våta uppenbarelse darrat."

 

Refererar du till den senaste rapporten kring luckorna i OS X ?

 

"Vi kan ju börja med att räkna virus och dos attacker"

 

Okidoki - XP kontra OS X kontra Linux*.* //Antalet anvændare~marknadsandel.

 

"säkerhet verkar inte vara högsta prioritet i redmond"

 

Jorå - i Redmond har man en vældig beredskap vad gæller sækerhet. Luckor som upptæcks och exploateras har i de flesta fall en otroligt snabb respons både från licensierade och "native" partners vad gæller att lappa.

 

Tyværr går det inte att dra en paralell gentemot tex Lunixværlden/Crappleværlden eftersom ingen bryr sig - folk måste faktiskt anvænda sig av ett specifikt system før att det ska kunna uppstå rabalder.

 

Hoppas du inte næmner Apache som något Linuxspecifikt - då slajdar vi in i en helt annan diskussion kære Pancho.

 

"Det gör jag juh faktiskt, eftersom man inte kan "köpa" Windows XP. Man kan bara köpa en licens att man får använda det i begränsad utsträckning exakt så länge som MS tillåter. Låter inte som att jag har full kontroll ? "

 

Varfør svarar du inte på min fråga Pancho ? På vilket sætt lømnar du øver "kontrollen" till någon annan nær du anvænder XP idag ?

 

Vem har du som elførsørjare ? Eget kraftverk ?

 

"? Sen att det hela är ett fullkomligt ghetto av skumma program som hela tiden vill gå ut och kontakta MS servrar ?"

 

Næmn några som du inte kunnat stænga - du låter mer och mer som lunixtonåringarna din jævla gnællspik.......exakt vilka av dessa LUPD apps har du problem med ?

 

"Varför vet vi inte, annat än att det påstås ge smidigare uppdateringar och mer "buddies" bla, but who knows ?"

 

Køp det inte - anvænd det inte, befatta dig aldrig mer med något MS producerar - varfør gråter du øver detta samtidigt som du så høgt prisar dina nixar ? Varfør sitter en alzheimerkille som du i ett forum som detta med *prioritet-rød* vad gæller att klanka ner på något som du inte vill anvænda ?

 

"Som jag sa ovan, jag kan bara konstatera att XP vill ha flpperspelskontakt med MS servrar"

 

Se ovan.

 

"Kör jag Linux slipper jag iaf sånt otyg, och även misstanken att något slunkit igenom som inte min brandvägg registrerat"

 

Synd att du inte ær kompetent nog att konfigurera en branvægg.

 

"Linux är ÄKTA"

 

?

 

Tænkte sæga søk vård men....case closed.

 

"Varför blandar du in ett gui ?"

 

Oki, istællet før ett obegripligt GUI kan vi vælja 8 obegripliga GUI´n - nøjd Pancho ?

 

"Linux har massor av sådana"

 

LoL ;)

 

"XP har bara ett som man tom måste vända sig till hackers på mailinglistor för att kunna skinna !?!"

 

Hackers på mailinglistor ?

 

Vad hade du før problem kære Pancho ?

 

"Nä, jag talar om systemtänkandet bakom dom underliggande operativen."

 

Och dær avvek du från æmnet som vanligt - jag talade om anvændargrænssnitt i ordets rætta bemærkelse - 90% av anvændarna skiter fullstændigt i "systemtænkandet" - vill de gøra det så erbjuder MS æven dær en suveræn arkitektur.

 

*.nix arkitekturen som platta ær superb men du sitter och dillar som om du røkt och fixat dig 24 timmar extra "daylight saving" - vafan pratar du om ?

 

Du prisar OS X som du tidigare dissat hårt och som dessutom råkat ut før ett rætt allvarligt "breach-report" nyligen - varfør ?

 

Vad i OS X har øvertygat dig ?

 

"Linux = tänkt för att vara optimalt att ANVÄNDA för en någorlunda mogen användare"

 

Aaah, Steve "soap" Jobs har taggat dit lynne - sæljer du Imac´s på Sturegallerian idag ?

 

Tjusig slogan iaf.

 

"Borde inte vara svårt att välja system för en klok användare"

 

Nepp - vuxna mænniskor orkar sællan leka med LEGO utan vill gærna komma igång så fort som møjligt.

 

XP givet.

 

"Djurgården svenska mästare för 357:e gången i rad ?"

 

Mycket tvivelaktigt, 6snorungar som æger Imacs och dyrkar Linux tillhør de fræmsta - kan det gå annat æn åt helvete i slutspelet ?

 

"/Your worst enemy ;-)"

 

Nah, du ska ut ur Sverige - det ær dærfør jag ær på tillfællig landsflykt, planerar en terrorattack.

 

Salute iaf !! ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pissler skrev:

Fløjeln førsøker ge respons - gulligt.

 

Enstaka inkämpade danska uttryck, begåvat för en inkontinent lapptratt iaf *bravo*

 

Ditt apotekssortiment lutar något mer mot mjæltbrandsvarianten - vette tusan vilket jag skulle føredra om det verkligen kom till kritan.

 

Skyddar aqua vera mot mjältbrand ? Kanske kommer man att hitta Pissler mumifierad av spritångorna när arkeologerna undersöker resterna av Ströget om 1000 år ?

 

Med tanke på ditt virriga sinnelag och dina mycket anmærkningsværda vindfløjelfetisher så brinner jag gærna på denna sida av sundet hellre æn att stå på "din" sida nær helvetet brakar loss - jævligt synd på resten av befolkningen dock.

 

MS fetischister ligger nog närmare som terrormål än open source aktivister, vad jag vet är det inget som hindrar en afghan att kommentera koden i pashtu eller urdu. It just works. Vindflöjel ? Icke, jag använder bara XP som workstation så länge mina favvoapps inte finns i Linuxversioner, och aldrig Win2k som server. Ju fler Linux användare, desto större chans att ex Adobe, Macromedia el Steinberg möjligtvis kan se ljuset. Klart att jag promotar Linux :-P

 

De har førståelse vad gæller begreppet min kære pensionær, dock sitter de vuxna danskarna inte och anammar detta speciellt mycket. Finns några særfall som røkt på lite væl mycket i tonåren (....som du?) som fortfarande høgljutt och gnællande hævdar att LEGO-modellen rockar hårt.

 

Förstår inte vad du har fått det ifrån, att Linux användare skulle vara bohemer ? Långt ifrån. Men du kommer antagligen att bli inspärrad i en madrasserad den dagen sanningen går upp för dig, käre Pissler.

 

Varfør besvarar du inte min fråga farbror ?

 

Varför jag är kvar på eforum ? Svaret kanske går att finna i x-files, kanske inte. Kanske får vi aldig veta. Du tycks ju ha vissa problem att släppa greppet själv, man bara undrar.

 

Du rackar ner på en region du inte har grepp om och kontrar med en N&K favvo - jøsses vad originellt - LoL - repeterar var ligger raketforskningscentret i din upphøjda region !

 

Tja, Sverige blev ju listat som tvåa på listan över framtidsländer i gårdagens Financial Times. Inte beror det på träskfolket i norrlands inland. Raketforskningscenter ? Möjligt att det finns något liknande någonstans i sverige, men att kalla det världsledande vore en grotesk överdrift.

 

Exakt *vad/vilket-område* promotar du ?

 

Användandet av alternativa operativsystem för persondatorer. Jag vill givetvis inte "krossa" MS på något vis, dom kan ju få ha sin lilla nisch för "close minded", jag vill bara att begåvat folk ska få upp ögonen för dom alternativ som finns om dom nu skulle ha missat den saken.

 

Visst ja, pissade dær før 2 veckor sen - vart ute & simmat i kanalerna något sista tiden ?

 

Man blir uppenbarligen pissnödig även av agua vera ? Jag tvivlar starkt på att du hann fram till kajkanten innan du vätte ner dig, Pissler.

 

Refererar du till den senaste rapporten kring luckorna i OS X ?

 

_Luckan_ menar du ? Som var lokal. Som redan är fixad. ROTFL :-)

 

Okidoki - XP kontra OS X kontra Linux*.* //Antalet anvændare~marknadsandel.

 

Allvarligt, jag är rätt säker på att L33tHaXxors fackförbund är starkt emot vidare adoption av Linux :-P

 

Jorå - i Redmond har man en vældig beredskap vad gæller sækerhet. Luckor som upptæcks och exploateras har i de flesta fall en otroligt snabb respons både från licensierade och "native" partners vad gæller att lappa.

 

Kan det inte vara lite spel för galleriet tro ? Hade man _verkligen_ velat ha ett säkert system hade man väl skapat ett sådant från början ? Eller ?

 

Tyværr går det inte att dra en paralell gentemot tex Lunixværlden/Crappleværlden eftersom ingen bryr sig - folk måste faktiskt anvænda sig av ett specifikt system før att det ska kunna uppstå rabalder.

 

Den dagen den sorgen. Men det kommer aldrig att bli något rabalder den dagen majoriteten använder Linux, var så säker.

 

Hoppas du inte næmner Apache som något Linuxspecifikt - då slajdar vi in i en helt annan diskussion kære Pancho.

 

Vad tror du ? Apache har juh ingenting med just Linux att göra, men det är ett utmärkt exempel på open source precis som alla dom gnu verktyg som utgör lejonparten av en Linux dist. Vad utgörs Windows av för verktyg, wordpad ?

 

Varfør svarar du inte på min fråga Pancho ? På vilket sætt lømnar du øver "kontrollen" till någon annan nær du anvænder XP idag ?

 

Pga av alla "undocumented system calls" som en closed source aktör inte kan hålla fingrarna i styr att skapa för eget obskyrt bruk :-P

 

Vem har du som elførsørjare ? Eget kraftverk ?

 

Vi har iaf fler kärnkraftverk här = fler kilowatt timmar än i utvecklingslandet danmark.

 

Næmn några som du inte kunnat stænga - du låter mer och mer som lunixtonåringarna din jævla gnællspik.......exakt vilka av dessa LUPD apps har du problem med ?

 

Jag har egentligen inga poblem med dom, bara att använda en Linux burk som Gateway. Alla har ännu inte upptäckt den saken.

 

Køp det inte - anvænd det inte, befatta dig aldrig mer med något MS producerar - varfør gråter du øver detta samtidigt som du så høgt prisar dina nixar ? Varfør sitter en alzheimerkille som du i ett forum som detta med *prioritet-rød* vad gæller att klanka ner på något som du inte vill anvænda ?

 

Det är riktigt att jag inte _vill_ använda skräpet, men jag måste juh ha det som workstation i dagsläget. Det finns många som stödjer att en förändring ska komma till stånd, bundestag tex.

 

Synd att du inte ær kompetent nog att konfigurera en branvægg.

 

Poängen är att jag litar på en Linux brandvägg, inte på en MS dito, oavsett tillvägagångssättet att konfigurera dom :-P

 

?

 

Vi vet.

 

Tænkte sæga søk vård men....case closed.

 

Inte osökt, med tanke på att du måste ha stor erfarenhet av vårdapparaten.

 

Oki, istællet før ett obegripligt GUI kan vi vælja 8 obegripliga GUI´n - nøjd Pancho ?

 

Så du tycker att Linux gui:n är obegripliga, misstänkte det redan från början, Pissler.

 

Hackers på mailinglistor ?

 

Vad hade du før problem kære Pancho ?

 

Så du påstår att är nöjd med Luna i tre färger ? Du kanske tycker att MS Pluspack är höjden av utstuderad funktionalitet ? LoL :-)

 

Och dær avvek du från æmnet som vanligt - jag talade om anvændargrænssnitt i ordets rætta bemærkelse - 90% av anvændarna skiter fullstændigt i "systemtænkandet" - vill de gøra det så erbjuder MS æven dær en suveræn arkitektur.

 

Kan bero på att NT kärnan är ett halvlyckat försök att kopiera en *NIX kärna ;-)

 

*.nix arkitekturen som platta ær superb men du sitter och dillar som om du røkt och fixat dig 24 timmar extra "daylight saving" - vafan pratar du om ?

 

Kort sagt; vill man ha *NIX funktionalitet och stabilitet ligger det helt klart närmast till hands att använda sig av ett äkta *NIX och inte nåt som liknar ett dagisbarns försök att kopiera en Van Gogh.

 

Du prisar OS X som du tidigare dissat hårt och som dessutom råkat ut før ett rætt allvarligt "breach-report" nyligen - varfør ?

 

Därför att Apple har sett det uppenbara och använt sig av den mest beprövade arkitekturen. MS har bara försökt implementera dom mest rudimentära av *NIX:s funktioner i sitt eget obskyra system. Patetiskt.

 

Vad i OS X har øvertygat dig ?

 

Att det är posix kompatibelt och i princip har full *NIX funktionalitet. Man har tom lyckats göra ett snyggt gui ovanpå. Bra jobbat, även om det fortfarande finns vissa prestandabrister m.m. men man har iaf gjort något radikalt för att kunna hålla en hög standard på sina produkter. MS fortsätter blint med sina taffliga försök att med tvång dominera marknaden genom slutna system. Tvi.

 

Aaah, Steve "soap" Jobs har taggat dit lynne - sæljer du Imac´s på Sturegallerian idag ?

 

Jag är inte säker på att OS X gör sig bäst på just en imac, en 733MHz dubbelmacka låter mer rätt. Eller varför en slimmad powerbook i titanium finish och widescreenskärm ?

 

Tjusig slogan iaf.

 

Nepp - vuxna mænniskor orkar sællan leka med LEGO utan vill gærna komma igång så fort som møjligt.

 

En modern Linux dist är _inte_ svårare att installera/konfigurera än Windows XP. Bara annorlunda. Vill man "getting into the details" är det desto mer kraftfullt. OS X är vad jag förstår det absolut lättaste att installera som finns ? Visserligen beroende på begränsat hårdvaruutbud, men du är iaf utan poäng, Pissler.

 

XP givet.

 

XP är tvivlet

 

Mycket tvivelaktigt, 6snorungar som æger Imacs och dyrkar Linux tillhør de fræmsta - kan det gå annat æn åt helvete i slutspelet ?

 

"Mesta mästarna" säger väl allt ? =)

 

Nah, du ska ut ur Sverige - det ær dærfør jag ær på tillfællig landsflykt, planerar en terrorattack.

 

rm -rf /bin/pissler

 

Salute iaf !! ;)

 

Oki, Salute ! =)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Stark

jo, anledningen att sverige ligger 2:a som framtidsland...

 

jag skulle tro att Kista har lite med det att göra...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Enstaka inkämpade danska uttryck, begåvat för en inkontinent lapptratt iaf *bravo*"

 

Inte ett uns danska influenser i den meningen min kære senildemente fjolla.

 

"Kanske kommer man att hitta Pissler mumifierad av spritångorna när arkeologerna undersöker resterna av Ströget om 1000 år ?"

 

Ja jag ær till dags dato fortfarande færskvara till skillnad från dig Pancho - Bingoklubben +70 næsta helg i "kanalstaden" ? Jag kan agera chauffør åt dig om du vill - vi måste vara rædd om vår seniorbefolkning.

 

"MS fetischister ligger nog närmare som terrormål än open source aktivister"

 

Givetvis slår de till dær det finns något betydande att slå till mot - Biblioteksbussen i muodoslombolo ligger i riskzonen ungefær lika mycket som "open source aktivister" - ingen bryr sig kære Pancho.

 

"Vindflöjel ? Icke, jag använder bara XP som workstation så länge mina favvoapps inte finns i Linuxversioner"

 

Lustigt att du åter "glømde" besvara frågan kring OS X ;)

 

Vindfløjel.

 

"och aldrig Win2k som server"

 

Nepp det mærks - ændå ær du vældigt snabb på att "konstatera" saker som du aldrig upplevt under en W2K servermiljø - typisk Linonut.... det tragiska ær att dessa nøtter oftast ligger på en prepubertal ålder....Pancho ?

 

"Ju fler Linux användare, desto större chans att ex Adobe, Macromedia el Steinberg möjligtvis kan se ljuset. Klart att jag promotar Linux :-P"

 

Den eventuella dagen Linux ligger på samma nivå vad gæller anvændarvænlighet som MS *T*-opperativ så kommer distarna læcka som såll - enda hoppet vad gæller att tæppa luckor med samma responstid som MS braverar med idag ær att tex 14 åriga Piotr från Murmansk stannar hemma från skolan under det givna dygnet.

 

"Förstår inte vad du har fått det ifrån, att Linux användare skulle vara bohemer ?"

 

Definiera "Linuxanvændare" Pancho.

 

"Men du kommer antagligen att bli inspärrad i en madrasserad den dagen sanningen går upp för dig, käre Pissler."

 

Sanningen ligger i att anvænda ett OS som har taskigt stød applikationer, icke anvændarvænligt, har en skrattretande TCO på føretagsplan och ingen konsekvent support ?

 

Det ær nog du som får bita i tyget min kære inkontinente væn.

 

"Varför jag är kvar på eforum ? Svaret kanske går att finna i x-files, kanske inte. Kanske får vi aldig veta. Du tycks ju ha vissa problem att släppa greppet själv, man bara undrar."

 

Du har uppenbara problem med att svara på direkta frågor - det ær klart att man kan skylla på demens men jag undrar.....

 

Jag har egentligen aldrig slæppt greppet - hugger i nær jag återvænder till mitt vackra hemland på permanent basis.

 

"Raketforskningscenter ? Möjligt att det finns något liknande någonstans i sverige, men att kalla det världsledande vore en grotesk överdrift."

 

Du har vældeliga problem med att svara på en konsekvent fråga - Visst har vi en værldsledande stællning vad gæller många av kategorierna som hamnar under "forskning" - vi har en helt unik och ledande forskning kring tex væder och vind uppe i norrland - direkt relaterat till "raketforskning".... Varfør kommenterar du saker du inte begriper ?

 

"Användandet av alternativa operativsystem för persondatorer"

 

LoL - du ær vældigt troværdig i ditt promotande - du anvænder "bara" XP før de uppgifter/applikationer mm som din favvodist inte klarar av = ungefær allting ?

 

"Man blir uppenbarligen pissnödig även av agua vera ? Jag tvivlar starkt på att du hann fram till kajkanten innan du vätte ner dig, Pissler."

 

Du projicerar min inkontinente kære rullator/bløjberoende væn - Eftersom du nu ær væn av byggsatser så misstænker jag starkt att du inte klarat av att *installera* en endaste bløja eftersom du inte hittat kællkoden i førpackningen.

 

 

"_Luckan_ menar du ? Som var lokal. Som redan är fixad. ROTFL :-)"

 

Som du kunde logga in mot som terminal/lokalanvædare ?

 

Hur kommer det sig att ett, vad ær det 3-4 år gammalt ? System som bygger på en BSD har sådana luckor i dagslæget ?

 

Eller binhex-Macbinary-format ?

 

Varfør rullar du på golvet ? Prostatakræmpor ?

 

"Allvarligt, jag är rätt säker på att L33tHaXxors fackförbund är starkt emot vidare adoption av Linux :-P"

 

Dax att fimpa røkat Pancho ?

 

"Inte osökt, med tanke på att du måste ha stor erfarenhet av vårdapparaten"

 

"Kan det inte vara lite spel för galleriet tro ?"

 

Tjaa, vill en 13 årig fanatiker resonera så så finns det inte mycket att tillægga.

 

Sanningen skiter du uppenbarligen i dock.

 

"Men det kommer aldrig att bli något rabalder den dagen majoriteten använder Linux, var så säker."

 

Vældigt lætt att sitta och lægga ut denna text eftersom denna dag aldrig kommer - lev på hoppet och stræva bakåt, var det inte något jag flikade in i førra inlægget ?

 

"Apache har juh ingenting med just Linux att göra, men det är ett utmärkt exempel på open source"

 

Svar ja - Apache ær en utmærkt web, fungerar suverænt under ett vænligt GUI som tex NT/W2K.

 

"Vad utgörs Windows av för verktyg, wordpad ?"

 

Definiera såsskalle - lægg ner røkat medans du skriver.

 

"Pga av alla "undocumented system calls" som en closed source aktör inte kan hålla fingrarna i styr att skapa för eget obskyrt bruk :-P"

 

LOOOOOOOOOOOL ;)))))))))

 

"Så du påstår att är nöjd med Luna i tre färger ?"

 

Æn en gång kære Pancho - istællet før att undvika frågorna så tycker jag du borde svara på dem ;)

 

"Kan bero på att NT kärnan är ett halvlyckat försök att kopiera en *NIX kärna ;-)"

 

Så du menar att Cutler som hade alla møjligheter att smacka på ett GUI på en *NIX skulle ha gjort ett "førsøk" med en egen kærna ???

 

LoL, du ær så jævla patetisk ;)

 

"Vi har iaf fler kärnkraftverk här"

 

Ofan, ni har fler kraftverk på østkusten æn på væstkusten ?

 

Berætta mer - var ligger de ?

 

"Jag har egentligen inga poblem med dom, bara att använda en Linux burk som Gateway. Alla har ännu inte upptäckt den saken."

 

ÆN EN GÅNG SVARA DU INTE PÅ EN DIREKT FRÅGA - førstår om du pissat på dig och håller på med bløjmanualer men sæg det i såna fall.

 

"Kort sagt; vill man ha *NIX funktionalitet och stabilitet ligger det helt klart närmast till hands att använda sig av ett äkta *NIX och inte nåt som liknar ett dagisbarns försök att kopiera en Van Gogh."

 

Så du bannar OS X ?

 

"Jag är inte säker på att OS X gör sig bäst på just en imac, en 733MHz dubbelmacka låter mer rätt. Eller varför en slimmad powerbook i titanium finish och widescreenskärm "

 

Vad kostar dessa apparater ?

 

`"En modern Linux dist är _inte_ svårare att installera/konfigurera än Windows XP. Bara annorlunda. "

 

Mandarinkinesiska ær "annorlunda" - det må vara att en dist ær någorlunda intuitiv att installera idag -........sen då ????

 

Berætta gærna mer.

 

"Visserligen beroende på begränsat hårdvaruutbud, men du är iaf utan poäng, Pissler"

 

Ledsen Urine Rider, du har inte ens klarat av att statuera en "poæng" - dessutom svarar du inte på direkta frågor - återgå till din knyppling och ditt urinerande, låt den yngre generationen gapa øver legobygget du så desperat førsøker førsvara.

 

Hade du haft en poæng så.

 

"XP är tvivlet"

 

Urine rider aka *Pale Pee* har talat.

 

""Mesta mästarna" säger väl allt ? =)"

 

Tur att vi de facto har en region i sverige som producerar spelare - ær DIF en av dem Urine ?

 

Btw - Sudden ær från Norrland.

 

"rm -rf /bin/pissler"

 

Ofan - din remove funkar inte, Linuxbugg ?

 

"Oki, Salute ! =)"

 

Talisker ! ;)

 

[inlägget ändrat 2001-10-31 14:17:56 av Whistler]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whistler skrev:

 

ROTFL ;) Jag skrev en svavelosande replik tidigare idag, men då strejkade givetvis postningsfunktionen på idg :=) Vi får ta upp det hela vid annat tillfälle, givetvis är det bara jag som har rätt ;-)

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...