Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Bengt Lundström

Abit HPT 366 i WIndows XP pro

Rekommendera Poster

Bengt Lundström

Jag skulle installera Windows XP Pro igår och det var som Windows 2000, men när jag skulle trycka F6 för att installera min ATA 66 så säger den att Windows XP redan har stöd för för HPT 366 men installerar jag utan diskett hittar den ingen hårddisk, jag tycker detta meddelande är mycket motsägelsefullt, och drivrutinerna till Matrox G400 är rent skräp. När jag använder drivrutinerna till Windows 2000 för mitt Matrox-kort fungerar det bra (Matrox egna), och använder jag min HPT 366 till Windows 2000 fungerar det också bra, är det någon som har installerat XP med HPT 366 på något annat sätt än jag gjort och fått det att fungera??

//Bengt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Poohbear

Inte för att vara elak - men du kanske borde ha läst HCL först så att du hade vetat huruvida XP direkt stödjer din hårdvara?

Dessutom rekommenderas ett besök till Abits hemsida för att hämta en XP-drivrutin till HPT 366 istället för att försöka använda en drivrutin för 2K.

XP släpptes ju igår - den kan inte stödja all hårdvara från början. Vänta ett tag så kommer tillverkarna med nya drivrutiner - tills dess, tag det lugnt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Bengt Lundström

Tror du att jag är helt borta? Min hårdvara stöds av Windows XP men det är likadant varje gång Microsoft släpper ett OS så fattas drivrutiner eller så är dom dåliga dom som dom har med, men ta bra betalt för sina saker det kan dom, det finns ingen drivrutin på abit:s hemsida till HPT 366, har redan kollat, får köra 2000 drivrutiner tills det kommer nya XP. Dom fungerar i alla fall bättre än Microsofts egna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
NordicOne

Om det är den här drivern du hänvisar till hpt3xxNT.sys (WXP)

1.0.5.212

HPT3xx Miniport Driver

© 1999-2001. HighPoint Technologies, Inc.

For more information about this driver, visit the manufacturer's Web site at http://www.highpoint-tech.com. Web addresses can change, so you may be unable to connect to this Web site.

-----------------------------------------------------

"Very little is needed to make a happy life;

it is all within yourself, in your way of thinking."

-Marcus Aurelius Antoninus

----------------------------------------------------

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...