Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Audio-CD


frank

Rekommendera Poster

Hej.

Kan någon tala om för mig, som ny brännar-ägare, vad det är för skillnad mellan vanliga CD-rom och CD-rom för enbart audiobränning.

Vad är skillnaden mellan skivorna och vad uppnår jag för förbättring med en audioskiva?

Vad händer om jag försöker bränna data på en audioskiva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du försöker bränna data på en audioskiva (på fel sätt) och spelar den i din CD-spelare får du bara ett brus/knaster som kan, om du har otur förstöra dina högtalare.

 

 

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det frank2 undrar över är vad som skiljer en CD-skiva från en CD-skiva som tillverkaren påstår är speciellt anpassad för ljudinspelning?

 

Mig veterligen så är det oftast struntprat från tillverkaren eller finns det någon skillnad?

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätta mig om jag har helt fel... men är det inte så att det inte är någon som helst skillnad på en CD-R och en audio CD-R. Det är väl bara så att det ligger en extra skatt på media som är till för att spela in musik, tex kasettband men inte på media som är till för att spara data, tex disketter och CD-R. Därför är en CD-R skiva som är märkt med audio lite dyrare.

Men man betalar väl så gärna lite extra.....;)

 

//Andersson

 

 

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...