Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera på flera burkar?


Amazonas

Rekommendera Poster

Hur gör jag om jag vill installera XP på flera datorer? Vill köra det på både min Laptop och på den stationära. Men enligt manualen funkar det bara på en dator, eftersom man måste regga det på nätet...

 

Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är den andra frågan i samma anda på kort tid - vad står på?

 

"Jag vill ha den feta BMWn i skyltfönstret - men polisen säger att det är olagligt att bara ta den - vad ska jag göra?"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte riktigt vad du menar? Om du påstår av ngn outgrundlig anledning att jag inte köpt mitt XP så kan du ta dig ngn stans. Fick mitt på posten idag, från Dustin. Så det är BETALT!

 

Vore snällt om ngn kunde svara på min fråga istället.

 

Har ingen lust att gå att köpa ett till "paket" med XP.

 

Eller är det vad Micorosoft tycker att man ska göra? Eller får man bara äga en dator för Microsoft???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår du inte?

 

Om du inte FÅR installera XP på fler än en dator så FÅR du inte - hur svårt är det att förstå? *suck* Ta dig kan du göra själv...

 

--

 

Att det sedan enligt min åsikt är absurt med enkellicenser är en helt annan sak.

 

Microsoft vill att du köper ett paket till, ja. Någon lösning på problemet finns inte, utöver lite piratverksamhet - se mitt tidigare svar ;p

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon lösning på problemet finns inte, utöver lite piratverksamhet

 

Jodå, Microsoft är mkt generösa såklart(det är därför Billy Gura är så rik); man har tidigare gått ut och antytt att hushåll kan få ända upp till 10% rabatt om dom köper flera boxar. Kanske kan denna förmån tom bli verklighet. Otroligt generöst tycker jag. Sen är det förstås en annan sak att din lokale datorhökare kanske sträcker sig ända till 12% när du köper flera boxar, och missar sin marginal, men det är bara bra för då tjänar Microsoft inte mindre pengar pga dig ;-P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Palerider, tänkte faktiskt på det - men trodde inte att någon skulle uppskatta den informationen/sarkasmen ;)

 

[inlägget ändrat 2001-10-25 22:08:53 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller spel så köper jag ett,

sen kan den i familjen som är intr.

att spela spelet ta CD till sin dator.

Likaså så kan vi se olika program på TV eller lyssna på band/cd/radio på fler än en apparat/hushåll,då räcker det med en licens ett band eller en CD som tur är. Så varför inte med ett OS.

+ ett litet tillägg för övriga datorer

som då reg. på ett o samma hushåll.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...