Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

P3 450 och XP


Johan Forsberg

Rekommendera Poster

Johan Forsberg

är det någon som har provat XP på en P3 450 mhz 128mb ram och vet om det går bra eller om det blir för trögt.

 

 

_______________________________

Johan Forsberg

E-mail: sajberjohan@home.se

ICQ: 18353568

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Björck

Har inte provat och kommer inte prova. Och rekomenderar dig att ABSOLUT inte prova. :) Kika på systemkrven och du kommer inse att det skulle bli VÄLDIGT segt. Eller? Nån annan?

 

/M

 

 

Den intelligente lär sig av sina misstag, geniet lär sig av andras.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte säkert att det blir FÖR segt, men det är klart, du får inte samma prestanda som med en ny P4 eller Athlon...

 

DatorMagazin testade XP på en Celeron 300 (!) och om operativsystemet fungerar på den burken så kan du nog köra det på en 450!

Köp lite mera RAM (vilket verkar vara den nya standardlösningen på våra datorproblem...), det är billigt nu. Dessutom kan du ju stänga av en hel del av "ögongodiset" och vinna en hel del i prestanda.

 

/haxxe

 

 

 

[inlägget ändrat 2001-10-25 13:03:19 av Haxxe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Björck

Utan problem? Tja, det är väl bra att vara optimist antar jag. ;)

 

/M

 

 

Den intelligente lär sig av sina misstag, geniet lär sig av andras.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det går alldels utmärkt att köra XP på den burken, oavsett vad vissa påstår, kör den själv på en 500mhz/256mb ram, dock ska du se till att skaffa mer minne, inget problem nu när minne är så billigt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går alldels utmärkt att köra XP på den burken, oavsett vad vissa påstår

 

Totalt rätt :-) Jämförelsen med en K6-2 450 var totalt ute och cyklade, en K6-2 450 kan snarast jämföras med en P233MMX i prestanda och ligger ljusår efter en P3-450 - även om man kan bli lurad av megahertzen(precis som man blir av jämförelsen Athlon XP - P4 idag, fast tvärtom) ;-)

 

Jag kör XP med en P2-300 256MB och ett Voodoo Banshee 16MB grafikkort - det är inte ett dugg segt, och inte mkt segare än Win2k. Slår man av "Luna" interfacet känns det tom snabbare än Win2k. Hyggligt grafikkort är dock ganska viktigt om man ska köra XP...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nä, jag har kört XP från tidig beta till nu med "final" på en p2@400 med 256 mB ram, och det har fungerat bra.

 

 

mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jämförelsen med en K6-2 450 var totalt ute och cyklade, en K6-2 450 kan snarast jämföras med en P233MMX i prestanda och ligger ljusår efter en P3-450

 

 

Var fick du idén ifrån att jag jämförde en AMD K6-2 450Mhz med en P3 450Mhz?

 

Mvh

Mike

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten skojig detalj, som kanske gör att jag talar mot mitt eget inlägg litet...

Man kan ladda ned en speciell XP-skärmsläckare från microsoft.com, och den har följande krav på din processor:

 

"A 500 megahertz (MHz) processor, such as an Intel or an Advanced Micro Devices (AMD) or compatible processor. A 750 MHz or faster processor is recommended."

 

Men jag vidhåller ändå att det förmodligen går bra med en 450. "Annars går det lika bra med zelleri"

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var fick du idén ifrån att jag jämförde en AMD K6-2 450Mhz med en P3 450Mhz?

 

Frågeställaren har en P3-450MHz och du svarade med att XP går långsamt på en K6-2 450; hur svårt är det att missförstå för en okunnig ? Lite trollvarning typ ;-)

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är att det inte är CPU:n som i första hand är avgörande för prestandan utan mängden ramminne.

 

Jag kör XP på två burkar, den ena är en Athlon 1 Ghz och den andra är en PII 350. Båda burkarna är utrustade med 256 MB ram och XP flyter på lika bra på båda burkarna.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...