Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

T39 - värd att köpa?


Magnus123

Rekommendera Poster

Hej.

Jag är nära att köpa en t39. Dels känns formatet bra men kalender funktion är ocksa bra för mig da jag kan synkronisera den med outlook pa min laptop. Jag har hört att telefonen endast kan lagra 6 email??

Mitt behov är att ha en telefon där jag kan se hur min kalender ser och vilka "to do" saker som väntar.

 

Är detta ett bra köp eller ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OskarJohnsson

 

Hej Magnus!

Jag är sedan 3 mån lycklig ägare till en T-39, och måste säga att den har över träffat mina förväntningar.Allt det som du önskade går utmärkt, dessutom om man har ett bluetooth kort(i laptop)så kan man både synkronisera & koppla upp sig trådlöst.Mycket smidigt.

MVH/Oskar.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Oskar.

 

Vad kost ett sant PCcard till laptopen ?

 

Du har inte märkt av nagra "barnsjukdommar?"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft en t39:a ca 2 månader och har inte märkt några barnsjukdommar. Dok använder jag sällan dom mer avancerade funktionerna. Batteri tiden är mycket bra, för mig ca: 6 dygn med minsta batteriet.

 

 

/Lindroth

 

I see a red door and I want it painted black,

no colors anymore I want them to turn black.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur många mail man kan lagra, men frågan är om du verkligen vill lagra mailen på en telefon, det är inte helt smidigt att läsa dem där.

Synkronisera med Outlook tycker jag fungerar bra för kalender. Också nöjd med telefonen i övrigt, gprs är kanonbra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag har typ en liten fråga vad kan man igentligen göra med gprs? om man har en T39 eller nått??

 

Tack på förhand - Fredrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tja, vad vill du göra ?! det finns och kommer nya WAP tjänster ganska ofte, och mer kommer det om folk använder sig av det :) om du har en lapptop eller någon annan PDA så kan du surfa med GPRS :)

 

www.ericsson.com/gprs

www.nokia.com/gprs

 

 

mvh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att slippa betala per minut när man wappar med GPRS är en ganska stor fördel. Dessutom är prestanda lite bättre än över kretskopplad GSM. 3 slottar istället för 1 tror jag T39:an har downlink.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Joo, den har tre time slots(finns dom som har 4 oxå, men även färre), dock är dom "dynamiska" så, om det är mycket trafik i den "noden" så kan man lätt räkna med att dom går till vanlig "voice" då det är DET operatörerna tjänar pengar på ....

 

 

mvh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan,

 

Är det så att om den går över till "voice" när dom andra noderna är mycket trafikerde och så får man betala för som att ringa vanligt samtal?

 

//Hani

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte alls på det sättet du beskriver/frågar.

 

Antag att du surfar för fullt, med 3 timeslots. Sen vill någon annan ringa, och det råkar just då vara fullt i cellen. Då kan operatören exempelvis ta 1 timeslot av dig för personen som ska ringa. Du får då kanske behålla 2. Det är inte telefonen som styr det - det är nätverket.

 

Om du är GPRS-uppkoplad görs ingen form av automatisk övergång till kretskopplat datasamtal om det var vad du undrade.

[inlägget ändrat 2001-10-28 22:39:31 av developer]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antag att du surfar för fullt, med 3 timeslots. Sen vill någon annan ringa, och det råkar just då vara fullt i cellen. Då kan operatören exempelvis ta 1 timeslot av dig för personen som ska ringa. Du får då kanske behålla 2. Det är inte telefonen som styr det - det är nätverket.

 

Det var det jag menade, men kanske inte så bra förklarat... :)

 

 

 

 

 

mvh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OskarJohnsson

 

3Com:s bluetooth-kort kostar ca:1300:-+moms.

Fördelen med bluethooth jämfört med IR är att du inte behöver "lägga"

telefonen brevid datorn vid ex resor i bil,buss mm den kan du ha i väskan eller fickan .

/Oskar

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej

 

Jag har haft min t-39 sedan den kom ut och nu i höst/vinter så har jag lämnat in den 2 gånger. Första gången för att menyerna frös såpass att man fick starta om telefonen, men det frös på samma ställen iaf. Jag fick tillbaks en helt ny telefon, men där var det fel på micken och småskavanker. Det verkar som att jag fått samtliga felaktiga t-39:or. Och enligt GEAB får jag inte byta in den mot en annan modell och lägga mellan eventuella mellanskillnader. Dåligt.....Jag är missnöjd med t-39 och ska byta mot nåt annat om jag så ska sälja den telefon som kommer när det är klart. Den ska bort !!

 

 

-------------------------------------

"Om man bäddar får man ligga bekvämt"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...