Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avlägsna kontakter från WhatsApp


kiwi01
 Share

Go to solution Solved by kiwi01,

Rekommendera Poster

Jag har ett flertal kontakter i min WhatsApp som jag vill bli av med. De flesta är blockerade, har även rensat chatten. Men numren och profilerna är kvar på skärmen och ta plats, har inte lyckats komma på hur jag ska avlägsna dem.
Kan någon hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är så jag har gått till väga vid blockering av kontakterna. Där tar det stopp.
 

Jag fann också följande kommentar:

”Blocking a contact won't remove them from your contacts list, nor will it remove you from the list on the contact's phone. To delete a contact, you must delete the contact from your phone's address book.”

 

Problemet är (eller kan tyckas vara) att jag inte har dem i min telefons adressbok, med ett enda undantag. Inte heller den kontakten lyckades jag få bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har WhatsApp endast i mobilen. Din länk leder mig till sidan med mina olika mailadresser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Så enkelt när man väl kommer på det. …

I appen väljer jag Chattar , håller fingret nedtryck på endera profilbilden eller numret/textraden så bockas profilen för. Längst upp på skärmen öppnas en meny med bla papperskorg, trycker man på papperskorgen så försvinner hela profilen.

  • Tack 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...