Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför bilförsäkring?


ChristerE
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Det är kanske fel forum att fråga i, men jag har gått och undrat över en sak ...
Varför är det så många som betalar för bilförsäkring (utöver trafikförsäkringen, då), de flesta av dem har väl aldrig råkat ut för någon olycka.
 

Redigerad av ChristerE
Bara ett litet skrivfel
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trafik olyckor är ju inte allt som kan hända. Det finns ju försäkringar som täcker stöld, maskinskada mm. Hur bra de är visar sig när man väl behöver dem. Oftast är de värdelösa om man kör en äldre bil. Då heter det att bile är för gammal eller har kört för många mil. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppsan, vad har hänt här då? Det står att det är jag som startat den här tråden. Jag har skrivit det första inlägget, men tråden har jag definitivt INTE startat.


Inlägget är nu ryckt ur sitt sammanhang, och flyttad hit verkar det som om jag faktiskt frågar om detta, om bilförsäkringar. 


Man struntar väl inte i en bilförsäkring med argumentet att man ännu inte råkat ut för någon olycka och därför behövs inte försäkringen. Tanken med inlägget var att uppmärksamma motsvarande argumentation tidigare i tråden (den där inlägget skrevs), att ett "skydd" inte behövs därför att någon skada ännu inte skett. Hur stor nytta det "skyddet" kan ha är en annan sak, det var bara sättet att argumentera jag vände mig mot. Och genom att använda en form av liknelse så förstärker man sitt budskap (är tanken i alla fall). Men det gick uppenbarligen inte hem.


Jag brukar ofta citera de inlägg jag kommenterar/besvarar, eller delar av. Kan då vara lättare att förstå vad i tråden som svar och kommentarer avser. Den här gången gjorde jag inte det eftersom inlägget avsåg en mening alldeles i slutet av inlägget före. Såg ingen anledning till att ett citat skulle göra någon nytta.


"Tummen upp" gjordes medan inlägget fanns kvar där det ursprungligen skrevs. "Reaktionen" tolkas rimligtvis inte som avsett när den ses i den här tråden.


--------------------

Fortsätt gärna att skriva om bilförsäkringar, nu när tråden ändå finns, men det behövs alltså INTE för min skull. 😁

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var mycket egendomligt? Borde utredas av någon moderator tycker jag... 🤔

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev ChristerE:

Inlägget är nu ryckt ur sitt sammanhang, och flyttad hit verkar det som om jag faktiskt frågar om detta, om bilförsäkringar. 

Beklagar att någon missförstod ditt inlägg.

 

Tycker du att det är en tillräcklig åtgärd nu att du gör ett nytt inlägg i den andra tråden?

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt okej för mig. Det kanske inte ens blir något nytt inlägg. Tycker inte innehållet var oviktigt men var heller inte så viktigt i förhållande till mycket annat i den tråden.


(Lite förvånad över missförståndet bara. Den inledande frågan, t ex, om fel forum ger väl en vink om att den inte var bokstavlig - bilförsäkring i en tråd om datorkonton. Men, men ...)
 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...