Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Var hittar jag inställningen som har kapat min webbkamera?


Tomas E
 Share

Go to solution Solved by Tomas E,

Rekommendera Poster

Skulle använda programmet Logitech Capture, men programmet säger att kameran inte är ansluten eller används av ett annat program. "Avsluta programmet och prova igen" typ, men det fungerar inte. Kameran funkar i både Teams och Skype så det är inte kameran det är fel på. Gissar att jag ska ändra nåt i systeminställningarna, men var i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ah, kan det ha blivit som tidigare när jag hade problem. Ska leta upp den tråden och se vad lösningen var.

 

Glöm det här inlägget. Det var inte det problemet, hade kontakt med supporten gällande det.

Redigerad av Tomas E
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Kan det vara så att något av Skype eller Teams inte har avlutats ordentligt. Testa ctrl+delete och starta aktivitetshanteraren och se om du har något av dessa igång och i så fall avsluta detta.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller helt enkelt starta om datorn. Det brukar lösa problem som detta.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
3 timmar sedan, skrev Pelle Penna:

Kan det vara så att något av Skype eller Teams inte har avlutats ordentligt. Testa ctrl+delete och starta aktivitetshanteraren och se om du har något av dessa igång och i så fall avsluta detta.

 

3 timmar sedan, skrev Monshi:

eller helt enkelt starta om datorn. Det brukar lösa problem som detta.

 

Tack!

Provade dessa men inget av dem fungerade, men gick alltså att utesluta.

 

(Hade inga av programmen igång i aktivitetshanteraren. Vad gör kommandot ctrl+delete? Det hände inget när jag tryckte på dessa.)

 

Kollade lite i menyerna och hittade det här till vänster i fönstret. Det som nu är inringat och aktivt var inte aktivt, klickade där och då gick kameran igång. Förvirrande när programmet ger felaktig information och felaktiga instruktioner.

 

Webbcam.gif.2415c52eb1f411552e318d15409f9f5c.gif

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...