Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telefonen trasig. Typiskt...


DePhaz
 Share

Rekommendera Poster

Kan faktiskt avreagera mig lite idag. Jag har ju en sån där telefon som ska vara extra tålig. Den fungerade bra ändå tills i morse då jag stoppade den i jackficka. Körde till tippen och sedan  till det stora varuhuset för att handla. Därefter är högtalaren i det närmaste död... 😥 Den låter som den där gamla högtalaren som har suttit i en verkstad i åratal och blivit utsatt för allt. Och detta i en telefon som ska vara extra hållbar... *Suck* Men det blir väl så när man jobbar inom metallindustri. Spånor letar sig in. Har försökt att peta ut den spåna jag vet sitter där, har kört med magnet och till och med satt min cyklon dammsugare emot för att försöka suga ut skräpet (som man ju inte ser). Men inget hjälper... *Suck* 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det egentligen ut med konsumentlagar och så i detta fall? Garanti lär väl bara vara 1 år men i övrigt? Telefonen inköptes i maj 2021. Drog iväg ett meddelande till butiken men de svarar väl inte förrän på måndag. Vill helst inte skicka iväg telefonen. I värsta fall får jag beställa en ny... (Av annan modell, min finns inte). 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju i och för sig 3 års reklamationsrätt men den gäller ursprungliga fel och det är du som ska visas att felet inte beror på att du har gjort något dumt utan är ett fabrikationsfel. Det du möjligen kan göra är att kolla hur långt detta "extra tålig" sträcker sig, vad som står/stod i marknadsföringen om det.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öland4ever

Har tyvärr inga tips att ge dig mer än att jag beklagar det  inträffade.

 

Får jag fråga vad det var för märke och modell? Kör fortfarande via gamla Sony Ericsson, Nokia och Siemens 2G GSM mobiler från de första åren av detta årtusende och är lika impad för varje år som går att de hänger med. Men även jag tänker satsa på en bra stryktålig 4G LTE/VoLTE mobil framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öland4ever
12 timmar sedan, skrev DePhaz:

Det är en Blackview BV 4900 Pro https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5673553 Inte den dyraste på marknaden men den har fungerat bra hittils. Tydligen inte den bästa heller. Förstår inte vad jag hade i fickan som förstörde den... 🤔

Det är väl inte helt säkert att anledningen att ljudet lagt av beror på att det kommit in mikroskopiska metallspån i mobilen. Jag tycker man läser alldeles för ofta om mobiler av idag att både det ena och det andra helt plötsligt dör på dom. Kollar man ex på Tradera så är det ju inte helt ovanligt att skärmarna lägger av. Och då syftar jag inte på  just lågprismobiler utan även på mobiler som man kan kalla för "high end" smartphones. Elektronikfel är nog något vi får leva med. Är väl det mest allmänna felet som bilprovningen idag anmärker på. ☹️

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...