Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Google Kalender

Aja
 Share

Recommended Posts

Det har hänt något med Google Kalender, troligen i samband med uppdatering. Jag kan inte längre klicka i en ruta på schemat och skapa en uppgift som hamnar i den rutan utan den hamnar högst upp. Jag måste därför varje gång ange klockslag vilket inte behövdes tidigare. Och om jag vill skapa en händelse så är Google Meet - videokonferenser redan valt och går inte att ändra. Jag skulle även önska att rutan för uppgift (inte händelser) kom upp när jag klickade på schemat. Jag har använt Google Kalender i åratal och är helt beroende av den och gillar inte hur den funkar nu.

Mikael63

Vilken webbläsare?

Kan det vara någon inställning för pop-up-fönster som ändrats?

Posted (edited)

Tack, men det är bokning av uppgifter/event i Google kalender som jag inte blir klok på. Det funkar inte alls som förut så att man kan klicka inne i kalender på ett klockslag och därefter skriva uppgiften som ska utföras det klockslaget. Det fungerar inte längre.

Edited by Aja

Cecilia

Har du prövat med någon annan webbläsare, efter att ha inaktiverat alla tillägg eller i en privat webbläsarflik?

Cecilia
4 minuter sedan, skrev Aja:

Tack, men det är bokning av uppgifter/event i Google kalender som jag inte blir klok på.

Är det så att du använder kalendern via en webbläsare eftersom du har postat i Webbläsarforumet eller är det en app som du använder?

Jag har nu testat i Edge och där fungerar det som tidigare. Där kan jag klicka inuti kalender och få händelsen att ligga där jag klickat. Men i Google Chrome fungerar det inte längre. I androidappen fungerar det som tidigare.

Cecilia

Då är det nog någon inställning i Chrome, typ de som Mikael63 länkade till, eller något tillägg i Chrome som ställer till det.

Share

• Create New...