Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärmen släcks under användning…?


Millans
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en Ulefoss tab a7. När jag använder den släcks ofta skärmen med olika intervall. Då måste jag trycka på on knappen på sidan för att skärmen ska lysa upp. Mkt irriterande och jag har letat efter om det är någon inställning men inte hittat. Händer oavsett om den är fulladdad eller inte. Några tips på vad det kan vara?

//Millan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till forumet!

 

Är det när du inte har rört skärmen på ett tag?

I så fall sök i Inställningar efter skärmtimeout (i alla fall så det heter i min platta och där ligger det i Inställningar - Skärm).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inställningen för inaktivitet kan ev också ligga under Energialternativ. Om jag sätter min Huawei padda på energi spar så slocknar skärmen jättesnabbt. Det går inte att sätta någon "Time Out" tid i det läget. Jag måste ställa tillbaka till normal användning för att kunna styra tiden när skärmen skall släckas. Kan det möjligen vara så du har det ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tips men får det inte att fungera. Skärmens tidsgräns är på 30 minuter innan den ska slå av men gör det när som helst. Även när man rör skärmen. Batterisparläge är av så borde inte vara det. 
 

Börjar undra om det är något fel på den 😕

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...