Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn reagerar inte på kommandon


Dag Erlandsson
 Share

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Har en äldre dator Sony Vaio 64 Bit Windows 10

Allt tar tid. Bara att komma ut på nätet tar tid, när man väl är ute, då ska den upprätta en säker anslutning. Vilket kan ta en el flera minuter. Jag kör modem via telefonen (internetdelning). får hela tiden starta aktivitets hanteraren och stänga ned. Vad kan vara fel? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att det kan bero på flera olika orsaker. För att möjligen ringa in/utesluta vissa saker skulle du kunna testa att starta upp en "LiveUSB", eller en "LiveDVD", med någon Linux distribution på, förslagsvis Linux Mint. Då kommer samma hårdvara att användas men inget alls som har med Windowsinstallationen. Går allt precis lika segt kanske det är dags att se över hårdvaran. Flyter det på bättre kan det vara Windows som kanske skulle behöva installeras om.

Här måste man då beakta att Linux körs från USB-minnet/skivan och det i sig kan ta lite tid.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att ringa in orsaken kan det också vara bra att berätta om problemet har kommit plötsligt eller långsamt smygande?

Började det när något installerades,, avinstallerades eller uppdaterades?

 

Är det samma dator som hade problem med Advanced System Care?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Ja det är samma dator. Så

ja, den blev ännu segare efter det. Så kanske att jag behöver vi er hjälp, kolla onödiga program? Som Mikael skrev ang. Att testa live via USB, kommer jag inte att klara…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tog du bort Advanced System Care?

 

Vet du om du har en mekanisk hårddisk eller en modernare SSD i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Jag gjorde enligt instruktionerna jag fick i tråden. En massa program Laddade jag ner och helt enligt hans instruktioner och till slut försvann det. Jag har Norton Antivirus (betalt) så ni vet.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson
7 timmar sedan, skrev Cecilia:

Det var väldigt många instruktioner i tråden https://eforum.idg.se/topic/365857-får-inte-bort-advanced-system-care/#comment-1756503. Kan du se där vilka du följde?

 

Ursäkta att jag missade, det var denna 

Remove

Allt fungerade förutom Secunia. Varför vet jag inte. Sedan jag gjorde alla stegen försvann programmet till slut. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instruktionen med Secunias program stämmer nog inte längre eftersom den är så gammal.

 

Har du avinstallerat de program som du installerade då, Malwarebytes och Hitman Pro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Dag Erlandsson:
8 timmar sedan, skrev Cecilia:

Det var väldigt många instruktioner i tråden https://eforum.idg.se/topic/365857-får-inte-bort-advanced-system-care/#comment-1756503. Kan du se där vilka du följde?

 

Ursäkta att jag missade, det var denna 

Remove

WindowsPros instruktion gällde inte Advanced SystemCare utan Advance-System Care men du verkar inte ha läst Thirteens och mitt tips i den tråden.:( Mitt eget tips hade varit lätt att prova. Jag har använt det flera gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...