Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Storebror?

rolfr
 Share

Recommended Posts

Skulle hämta paket i spelbutiken, som också är ombud för Postnord. Passade samtidigt på att köpa några Trisslotter. Brukar betala med telefonen som har kopplats till mitt BankNorwegian kort. Blev lite förvånad när terminalen aviserade "Medges ej". Provade en gång till men det var samma resultat. Efter en liten suck tar jag upp det fysiska kortet, men då säger tjejen i kassan att det går inte. Vaddådå??

Hon svarade att BankNorwegian tillåter inte sina kunder att handla i spelbutiker!

Wow, är det storebrorsfasoner på gång? Skall man numera fråga sin bank om lov om vad man vill köpa?  På hennes svar antar jag att man inte kan köpa en tidning eller en godisbit heller. Makalöst av banken tycker jag. Det går ju alldeles utmärkt att handla brännvin på systemet med kortet.

Det måste vara något som inte stämmer. Kan de göra så? Kollade på deras hemsida om deras kort har speciella begränsningar bland alla deras lovord. Det stod inget om det, men väl en fet rubrik som tillkännagav "Du har kontroll".  Tycker det verkar vara falsk marknadsföring!

Jag blev lite sur och behövde avreagera mig!  Tack!

Ja det är ett kreditkort. Fantastiskt att en norsk 120 år gammal lag gäller här. Tack för infon. 

Nästan som en "Norgehistoria"

DePhaz

Och att TS inte kunde handla de andra sakerna beror på olika skatte regler? Tycker det verkar konstigt... 

DePhaz

Aha, OK. Missförstod det hela lite. Ber om ursäkt. 🙂

Share

• Create New...