Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook


lasse Andersson
 Share

Go to solution Solved by Mikael63,

Rekommendera Poster

lasse Andersson

Hej.

Jag har Outlook som mejl och msn som adress och nu får jag dagligen mejl att jag ska uppdatera Outlook.

Det går inte att besvara mejlen eller blockera mmm då dessa alternativ inte kommer upp att välja just på dessa mejl.

Det står att det är ett ny typ av annons men det går inte att klicka för att få mer information .

Jävligt irriterande 

 

PS! Alla mina andra mejl får konstiga adresser de är skickade ifrån,se ex nedan  

https://outlook.live.com/mail/0/inbox/id/AQQkADAwATIwMTAwAC0wMjUyLTUwZTgtMDACLTAwCgAQALDBacq%2FcN9BkTbf3JsBX3Q%3D

 

mvh 

Håkan 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Vi kan förstås inte se hur det ser ut i din mejlbox med en länk för dina mejl är ju privata och kräver inloggning. Däremot så kan man ta en bild av sidan och ladda upp i forumet och så här ser det ut för mig.

image.png

Och som du ser så har jag också en sån annons. Det är inget mejl och går därför inte att ta bort eller blockera utan det är just en annons. Efter texten om att det är en ny typ av annons kommer det en bild och klickar man på bilden blir det en ny flik i webbläsare med antagligen mer information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lasse Andersson

Tack för svar.

Det är lika annons som du också har men det finns ingen länk med mer info.

Annonsen ligger kvar i min inkorg längst upp hela tiden och är lite irriterande att inte kunna radera bort.

jag har den betalfria outlook

 

mvh

Håkan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Det är väl egentligen inte så konstigt. Du besöker en webbsida med din webbläsare. Webbsidan visar annonser.

Annonser brukar vara irriterande.

 

Webbläsartillägget uBlock kan dölja annonsen.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej uBlock Origin hjälper inte. Jag har denna annonsblockerare men ser i alla fall annonserna från Microsoft. Om jag hovrar över ordet Annons dyker dock en soptunna upp.

587112812_Outlookannons2022.thumb.png.a40309ea40c282f6576536ebdf74669e.png

Har du provat att stoppa in annonsen där, dvs helt enkelt ta bort den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Nej uBlock Origin hjälper inte.

Jo. För mig. Om jag inaktiverar uBlock Origin ser jag annonsen, om jag åter aktiverar uBlock Origin "släcks" annonsen.

Vivaldi    5.2.2623.46 (Stable channel) (64 bitar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag gjorde ingenting med annonserna men nu när jag gick in i mitt e-postkonto hade de försvunnit av sig själv

598628647_Outlookannonsernafrsvann2022.thumb.png.e179210e1f1bf57e2a773d5c6a3dcf3f.png

:D

Jag använder förresten Firefox som webbläsare men jag antar att det skulle fungera likadant med uBlock Origin i Google Chrome eller Edge om jag öppnat mitt e-postkonto där. Vilken webbläsare använder du Håkan?

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/ublock-origin/

https://chrome.google.com/webstore/detail/ublock-origin/cjpalhdlnbpafiamejdnhcphjbkeiagm?hl=sv

https://microsoftedge.microsoft.com/addons/detail/ublock-origin/odfafepnkmbhccpbejgmiehpchacaeak

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lasse Andersson

Jag använder Google Chrome men annonsen försvinner inte för mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har du installerat webbläsartillägget uBlock Origin? Se min Chrome-länk!

Det har jag gjort i Chrome:  Meny (de 3 lodräta prickarna) > Inställningar > Tillägg

889872550_Chrometillgg.thumb.png.c17fc179d8685a0e49ce58f3d3ce3346.png

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Finns ju också flera versioner av Outlook, så beroende på version, så kan det finnas sådana reklamlänkar. Det är ju bara en uppgraderingslänk till "bättre"version dom tycker man ska ha.

Jag får inte upp detta, men jag har redan en premiumversion, så det är nog därför.

Redigerad av Laso
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lasse Andersson

 installerat webbläsartillägget uBlock Origin

nu försvann reklamen

tack alla för hjälpen

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...