Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Elspark med pigg motor – och däcken är punkteringsfria


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Jag hade en sparkcykel som barn,  en manuell  leksak för barn upp till sex - sju år. En balanstränande leksak som förberedde ungarna för att träna in förmågan att kunna cykla. Och som gav en grund av muskelträning som är totalt obefintlig i dag.

Hur ska dagens elburna sparkcykelåkare orka gå uppför en trappa när de kommit upp 40 - 50års åldern?

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att de blivit så populära bland kidsen, och så billiga att de har råd att köpa dem. Som tur är så finns det inga att hyra här i Södertälje (som förnuftigt nog nekat företagen att etablera sig här) men många av de som köper egna visar inte mycket hänsyn på trottoarer och gång/cykelbanor. De kommer rusande i de där 25km i timman och förväntar sig att alla ska hoppa undan. Mycket värre än cyklister där flertalet har lite mer förstånd. De lite vuxnare som kör dem brukar hålla sig ute på bilvägen..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Hockke:

Hur ska dagens elburna sparkcykelåkare orka gå uppför en trappa när de kommit upp 40 - 50års åldern?

Kanske Boston Dynamics har något som kan bära upp dem för trappan?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

PC för alla (IDG ska jag väl säga) lägger ner forumet och satsar sina slantar på allt möjligt istället - ungefär som CDON.

Redigerad av Tomas E
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med klassiska sparkcyklar är att små barn, och även vuxna, har en tendens att favorisera ena benet när de sparkar. På de små kan det gå ganska snabbt att få en snedbalans i muskeluppbyggnad och då även riskera en felaktigt uppbyggnad av skelettet.

Bra att de rör på sig men se till att de alternerar vilket ben de sparkar med!

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt mig säga som så här: En av mina kollegor använde en sådan där strunt spark. Ramlade på trottoaren och fick hjärnskakning! Detta är en av de mest Korkade och Onödiga saker som någonsin konstruerats! Ett rent slöseri med material och tillverkningen belastar vår planet. I staden där jag arbetar ligger de i Drivor på och vid sidan av gång och cyckelbanor. Och av dem som man ser köra  är de flesta under 20! Barn och tonåringar alltså. Bort med skiten!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den äldre generationen har väl alltid haft synpunkter på den yngre generationens företeelser..

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser elsparkcyklarna som ett fantastiskt kompletterande fortskaffningsmedel som ger ny frihet.

Men, blir frustrerad över att de flesta brukarna av elsparkcyklarna inte verkar se det samma sätt utan missbrukar den nyvunna friheten. Eller om man inte förstår, den variabeln finns också.

 

qcyy4tmnbbe71.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, det där är lite värre en staden jag arbetar i. Noterade också att försvarstalet kom lika fort som ett spam mail. *suck*.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@DePhaz Om det är mitt inlägg du åsyftar så ser jag som oftast att svaren bör vara mer nyanserade. Det är alltid människan som till olika hög grad är den felande länken.

Bara som ett exempel. Redan innan införandet av elsparkcyklar här lokalt så hade vi redan då vuxna människor som prompt skulle cykla på stadens gångtrottoarer, och så går det att fortsätta med exempel. Nej, man får hitta ett sätt att förhålla sig till saker och tings tillstånd. Men jag erkänner, ibland tryter tålamodet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...