Hockke Posted May 4 Share Posted May 4 Varje gång någonting laddas ner hamnar det per automatik på C:\ med resultat att det blir trångt om utrymmet. Hur gör jag för att få min andra hårddisk, D:\ som förstaval och C:\ valbart efter önskemål och prioritet när jag laddar ner saker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael63 Posted May 4 Share Posted May 4 Om du laddar ner saker via en webbläsare kan du ändra inställningarna i den webbläsaren. Så här ser det ut i Vivaldi: Om du laddar ner saker med en Torrentklient kan du ändra i dess inställningar. Så här ser det ute i Deluge: Om du hämtar, eller tar emot filer via Telegram: osv.. Hur man ändrar default för systemet vet jag bara hur man kan göra i Linux Mint Cecilia 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjoan Posted May 4 Share Posted May 4 (edited) Firefox: Inställningar, Allmänt, Filer och program. Där kan du välja vart filen tar vägen alltid men också välja:Fråga alltid. Chrome: Inställningar, Avancerat, Nedladdningar. Samma som ovan. Edge: Inställningar, Nerladdningar. Samma som övriga. Två extra val att slå på/av. Edited May 4 by Kjoan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hockke Posted May 5 Author Share Posted May 5 Tack å bock! Ska genast börja praktisera detta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts