Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Synkronisering av One Drive


Vattentornet
 Share

Rekommendera Poster

Vattentornet

Jag har One Drive på min stationära PC med Windows 11, min laptop med Windows 10 samt min iPhone och iPad. Det är främst för att mina foton ska finnas på dessa. Eftersom jag fortfarande har problem med utrymmet på min laptop vill jag kunna stänga av One Drive Personal på laptopen, medan den ska finnas på de övriga. 

Hur ställer jag in synkroniseringen så att den fungerar på telefon, padda och PC? Kanske måste jag ta bort One Drive mappen helt från laptopen? I så fall, hur gör man det utan att åtkomsten av One Drive försämras på de övriga datorerna? För närvarande är hårddisken på Laptopen helt full så den går inte att använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På laptopen (om du helt vill sluta använda OneDrive på den, men behålla filerna i molnet och på de andra enheterna) ska du först

"Ta bort länken till OneDrive".

Efter det kan du

"Dölja eller avinstallera OneDrive".

 

Instruktioner för båda dessa hittar du på följande länk: 

https://support.microsoft.com/sv-se/office/stänga-av-inaktivera-eller-avinstallera-onedrive-f32a17ce-3336-40fe-9c38-6efb09f944b0

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vattentornet

Tack för svaret Cluster.

 

Går det att bara behålla mina Bilder synkade på laptoppen? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får du nog beskriva bättre vad du vill för förut så lät det som att du inte ville att foton skulle synkroniseras men nu vill du ha synkronisering av bilder.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har dåligt med utrymme på laptop, har du provat högerklicka på filer eller mappar i din OneDrive katalog och välja "frigör utrymme"? Då plockas filen bort från laptop, men finns kvar på onedrive och du kan komma åt den på övriga enheter.

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vattentornet

Cecilia! Det var kanske en dum idé att ha kvar bilderna. Kanske är det bäst att först få bort allt i One Drive och se om jag kan använda Laptopen igen utan att hårddisken på 256 GB blir full. Så får det bli! Jag får ta tag i länken som Cluster sände mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...