Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datormusen kopplas bort och kopplas på vid spel


Skandar
 Share

Rekommendera Poster

Hej på er!
Jag håller på att bli knäpp snart.
Min datormus hackar till titt som tätt när jag spelar olika spel. Man hör Windows-ljudet i bakgrunden när den kopplar ifrån sig och kopplar på sig. Precis som ni vet när man stoppar in en ny USB-enhet och datorn bekräftar med ett ljud att något har kopplats in. Musens funktion försvinner således bara någon sekund sen kommer den tillbaka men upprepas flertalet gånger.
Har provat med att gå in i Enhetshanteraren och har gått igenom alla USB-alternativ och deras Energispar alternativ. Har kollat så att ingen är bockad för att stänga av sig själv.

Har provat med att ta bort alla USB enheter som ligger i listan för att låta Windows om-installera 

Har försökt uppdatera drivrutinerna men det står att den kör den senaste.

Skulle vara intressant ifall någon kan hjälpa mig med att se i nån logg ifall ni kan se upptäcka något systemfel.

 

Tacksam för all hjälp jag kan få!
Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Skandar:

Hej på er!
Jag håller på att bli knäpp snart.
Min datormus hackar till titt som tätt när jag spelar olika spel. Man hör Windows-ljudet i bakgrunden när den kopplar ifrån sig och kopplar på sig. Precis som ni vet när man stoppar in en ny USB-enhet och datorn bekräftar med ett ljud att något har kopplats in. Musens funktion försvinner således bara någon sekund sen kommer den tillbaka men upprepas flertalet gånger.
Har provat med att gå in i Enhetshanteraren och har gått igenom alla USB-alternativ och deras Energispar alternativ. Har kollat så att ingen är bockad för att stänga av sig själv.

Har provat med att ta bort alla USB enheter som ligger i listan för att låta Windows om-installera 

Har försökt uppdatera drivrutinerna men det står att den kör den senaste.

Skulle vara intressant ifall någon kan hjälpa mig med att se i nån logg ifall ni kan se upptäcka något systemfel.

 

Tacksam för all hjälp jag kan få!
Tack på förhand!

Glappkontakt i sladden? Byt mus. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag har testat annan mus och annan port

. Samma fel. Felet uppstår bara när jag  spelar så känns som något mjukvaru fel.

Redigerad av Skandar
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är dator hårt belastad eller mycket varm inuti när du spelar?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2022-05-03 13:58, skrev Cecilia:

Är dator hårt belastad eller mycket varm inuti när du spelar?

Hej Cecilia.
Allt är väl relativt tänker jag, datorn ska väl klara av lite belastning. Ca 65-70 grader på hårddisken vid fullt kräm samt 80-85 grader på grafikkortet när jag spelar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter lite väl varmt för hårddisken i mina öron för de åldras fortare då.

 

Har du sett till att datorn är fri från damm (utan att använda dammsugaren)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
10 minuter sedan, skrev Cecilia:

Det låter lite väl varmt för hårddisken i mina öron för de åldras fortare då.

 

Har du sett till att datorn är fri från damm (utan att använda dammsugaren)?

Sorry jag menade processorn.. Inte hårddisken.. Och japp :)  Jag gjorde rent den häromdagen med tryckluft 

Redigerad av Skandar
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en Raspberry Pi anger man 0-85°C som "operating temperature" men för dess nätverkskort anger man  0°C till 70°C.

Något jag själv fick erfara. När temperaturen låg på 72°C uppstod problem med nätverket.

Jag tänker då att motsvarande kanske gäller kontrollerkortet för USB i din dator?
 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, skrev Mikael63:

För en Raspberry Pi anger man 0-85°C som "operating temperature" men för dess nätverkskort anger man  0°C till 70°C.

Något jag själv fick erfara. När temperaturen låg på 72°C uppstod problem med nätverket.

Jag tänker då att motsvarande kanske gäller kontrollerkortet för USB i din dator?
 

Är ju såklart jätte svårt att veta om det är värmen som orsaker det men man kan inte följa detta på något sätt genom loggar? Tänkte om någon av er var duktiga på att se i nån typ av logg historik om vad som kan ha hänt vid tillfället den kopplas ur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller temperaturen så behöver du nog själv ha ett temperaturmätningsprogram igång och se hur det ser ut när det fungerar respektive krånglar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...