Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avstängning Samsung smartphone


coltnavy
 Share

Rekommendera Poster

Min smartphone är inställd på avstängning på 30 min. Jag vill att den aldrig stängerav utan mitt tillstånd. Det är lite svårt att hitta bland alla inställningar. Någon som vet hur det går till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte telefonen stängs av men den kan ha en inställning där den låser skärmen 30 minuter efter att skärmen stängts av. Den tiden kan du minska, men inte öka. 

 

Ed. Det här gäller S9 enligt en video jag hittade på nätet och S21 efter att ha kollat inställningen själv.

Min gamla S4 har inte detta beteende vilket är bra.

Redigerad av Mikael63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo inställningen är max 30 min, tydligen. Sen måste man starta om vid inakivet Är det verkligen så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När låsskärmen aktiverats får man antingen trycka en gång på den fysiska knappen eller "dubbeltappa" på skärmen och sedan använda vald metod för att låsa upp.

 

När telefonen varit avstängd och man startar den behöver man ange sin 4-siffriga pin-kod tillhörande det SIM-kort man använder. (Om man inte valt bort det alternativet) Om man inte behöver ange den koden så har inte telefonen varit avstängd, bara låst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Mikael63:

Min gamla S4 har inte detta beteende vilket är bra.

OT.

Jag har min S4 fastsatt på kylskåpsdörren. S4,an fungerar då som en kombinerad klocka/tidtagarur.

Från början lät jag den vara "alltid på" men det resulterade i inbränning i skärmen varför jag nu använder skärmsläckare (svart skärm). Någon låsning/upplåsning sker tack och lov inte. Hade jag haft en nyare modell där man inte kan stänga av denna säkerhetslåsning hade jag behövt ha en app som "gör något" var 30:e minut så att skärmen tänds upp och där skärmsläckaren då träder in efter låt säga en minut och låstiden á 30 minuter startar men som inte hinner räkna klart innan "gör något" åter aktiveras. Finns gott om sådana appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...