Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Samsung C480W kopierar får små kopior


qpre1974
 Share

Go to solution Solved by qpre1974,

Rekommendera Poster

Jag skrev ut först några foton i storlek 10 x 15 cm. Därefter försökte jag kopiera en A4-sida (21 x 29 cm) med samma maskin men kopiorna förblev 10-15 cm och hela originalet var inte med. Jag kollade inställingarna. De var helt rätt. Sedan gjorde jag fabriksåterställning och installerade programvaran igen utan resultat. Samma fel återstår, kopiorna förblir 10x15 cm och för det mesta är bara del av originalet med. Vad kan man göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag höjde kopians förstoringsgrad turvist till 141, 150 och 200 %. Kopian förblev varje gång 10 x 15 cm trots att det borde enligt anvisningar blivit A4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade med olika inställningar av originalets storlek. Resultatet var alltid samma: 10 x15 cm som kopia. Det verkar inte hänga på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du tagit ut och satt tillbaks pappersbunten?

Utifall att den har fått för sig att det är små papper i skrivaren,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Problemet är löst. Jag ringde till HP som numera sköter även Samsungs service. Med hjälp av en enträgen kille hittade vi till slut i skrivarens systeminställningarna att primär papperstorlek hade ändrats till A6 efter att jag hade skrivit ut dessa foton. När jag skrev ut foton ändrade jag inga inställningar för papperstorleken. Det hade aldrig tidigare blivit så här att inställngen ändrades automatiskt till den sist använda. Vi ändrade inställningen till A4 och kopiorna blev därefter av rätt storlek.

Jag tackar HP för utmärkt hjälp.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Jag satt tillbaka A4-bunten direkt efter att jag hade skrivit ut foton. Men som sagt i förra inlägg, A6-inställningen hade efter fotoutskriftetna smugit upp till systeminställningar, vilket den inte hade gjort tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...