Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dubbla USB-diskar i utforskaren


bengt 429
 Share

Rekommendera Poster

Så har det då hänt igen, att jag får dubblett av USB disken. Detta är ju en Win10 bugg som funnits nästan sedan win10 "födelse" 2015.

469550587_Skrmbild2022-04-23092242.png.94f872453896996ec60d91ba698a5fdf.png

 

Lyckligtvis vet jag hur man åtgärdar detta, men det fordras att man "pillar" i  regedit.

1448323046_Skrmbild2022-04-23151722.thumb.png.aa3b0477e0150985093be4c7f526fe25.png

 

Problemet är att buggen återkommer. Jag har haft det här felet ett par gånger under de senaste åren (på samma dator).

Nån som vet hur man för tid och evighet  kan eliminera den här efterhängsna buggen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, skrev bengt 429:

men det fordras att man "pillar" i  regedit

Sedan du pillat färdigt kan du högerklicka och exportera DelegateFolders, spara filen ex. på skrivbordet. När problemet uppstår kan du dubbelklicka på den exporterade filen och bekräfta skrivningen till registret.

Fortfarande handpåläggning men då endast som ett dubbelklick.

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2022-04-23 16:00, skrev bengt 429:

Problemet är att buggen återkommer. Jag har haft det här felet ett par gånger under de senaste åren (på samma dator).

Nån som vet hur man för tid och evighet  kan eliminera den här efterhängsna buggen?

Jag har inte det problemet. Vissa fel verkar vara kopplade till specifika datormodeller. Kanske enda sättet är att byta dator. Men Mikael63 har ju en bra temporär lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, skrev Tomas E:

Kanske enda sättet är att byta dator. Men Mikael63 har ju en bra temporär lösning.

Nja, dyker det inte upp mer än årligen, så får jag väl acceptera det.

Ja, lösningen från Mikael63 var bra. Det hade jag inte ens tänkt på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Bara undrar. Har för mig att jag tidigare läst här i forumet om att detta kan hänga ihop med hur usb-minnet är formaterat. Har jag fel där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, skrev Pelle Penna:

Bara undrar. Har för mig att jag tidigare läst här i forumet om att detta kan hänga ihop med hur usb-minnet är formaterat. Har jag fel där?

Det här gäller en SSD-disk.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...