Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med bilder


Slemgrodan
 Share

Rekommendera Poster

Hej! Jag har jobbat och sorterat över 70.000 bilder och kastat en hel del av dom på datorn och efter det vart utforskaren otroligt seg och okontaktbar så jag körde dism /online /cleanup-image /restorehealth nu går det inte att öppna bilder längre alla bilder och och genvägar på skrivbordet har blivit vita genvägar fungerar men inte bilderna. 
Vad göra hoppas det finns någon som har  lösning på mitt problem.

Mvh/Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utgår ifrån att du inte hade lagt 70 000 bilder på skrivbordet, så det borde ju inte göra datorn seg av att du har många filer på disken.

 

Har du diskutrymme kvar? Datorn kan bli lite knepig om det finns riktigt dåligt med diskutrymme och om det är dåligt med utrymme, har du tömt papperskorgen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj hade ca 4000 objekt i pappers korgen efter tömning kom en del bilder tbx medan andra på en annan hårddisk fortfarande är vita och inte går att öppna,har kopierat ett par mappar med dom oläsbara bilderna på en usb sticka o prövat på en gammal burk med win xp och där funkar och ser dom ut som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat att först öppna ett program för bildvisning och sen inifrån programmet öppna bilderna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar utmärkt med file viewer pro men utforskaren har segat till sig igen så när man väljer en bildmapp laddar det aldrig klart verkar som windows egna fotoprogram har sagt upp sig och säkert har något med saken att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte heller att välja längre vilket program man ska öppna olika filer med alla filmfiler är vita från att tidigare haft vlc loggas symbol drar man filmfilen till vlc eller gamla hederliga media spelaren funkar bild men ljudet är borta

Generalknas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu funkar det.startat om datorn flera ggr ändrat skärmupplösning fram o tillbaka,

Hade hdmi kabel inkopplad tidigare.

Det enda nu är att jag får upp varning på att vlc spelaren kan vara skadlig och försöka kringgå brandväggen,allt verkar mysko.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra att det har gått framåt.

 

Om du har mycket filer på Skrivbordet så flytta dem till en mapp. Ha inte heller för många filer i en mapp. Att t.ex. ha 10 000 filer i en mapp är olämpligt för det får Utforskaren att bli överbelastad när mappen öppnas.

 

Pröva med att avinstallera VLC, starta om datorn och sen installera VLC igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...