Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Påskmiddag


Hockke
 Share

Rekommendera Poster

Har länge förberett en middag för sex personer tills på Påskafton. Allt förlöpte planenligt tills de grillade lammkotletterna skulle skålas för och sköljas ner med ett nyligt inköpt vitt boxvin som heter "Foot of Afrika"

Av smaken att döma borde vinet heta "Afrikas fotsvett".

Maken till opassligt vin till en god middag har jag aldrig upplevt.
Har någon samma erfarenhet är jag tacksam för respons.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför valdes just det vinet? Det är ett vin som passar till fisk och skaldjur. 
Kolla systemets webbsida eller fråga personalen om rekommenderat vin nästa gång för en lyckad middag. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har haft det vinet men då till fiskrätter och då har vi nöjda. Men om du idag prövar vinet utan någon mat till och fortfarande tycker att det smakar illa så kan du ju gå tillbaks till systemet och klaga för det kan ju ha blivit något fel på det t ex att plastpåsen inte är tät så att det har kommit in luft.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför jag valde det vinet kan inte ens jag svara på i dag. Förmodligen skadlig påverkan av TV-reklam. Spännande namn, kanske värt att prova.

Nu har jag ju hört att vitt vin inte passar till kött, men också att smaken på vitt och rött inte är stämplad i sten.

Kontentan är att, kan vi säga, middagssällskapet gav mig inga kred för vinvalet.

Ska fortsätta dock 😉 att testa oprovade sorter.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Hockke:

Varför jag valde det vinet kan inte ens jag svara på i dag. Förmodligen skadlig påverkan av TV-reklam. Spännande namn, kanske värt att prova.

Nu har jag ju hört att vitt vin inte passar till kött, men också att smaken på vitt och rött inte är stämplad i sten.

Kontentan är att, kan vi säga, middagssällskapet gav mig inga kred för vinvalet.

Ska fortsätta dock 😉 att testa oprovade sorter.

Du kanske ska testa med en flaska nästa gång, så eliminerar du att något blivit fel på boxen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hur var det med vinet, var det dåligt i sig eller var det bara sammanhanget som gjorde att det smakade illa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...