Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrivarfunktion


DAL30
 Share

Go to solution Solved by DAL30,

Rekommendera Poster

Jag vet inte vad som hänt!?

Helt plötsligt får jag inte skrivaren att fungera. Jag skall skriva ut en text som jag skapat, men jag får inte skrivaren att fungera.

Jag har försökt att göra förändringar på olika sätt - inte minst kontaktmässigt men ändå  inte lyckats.

Vad har hänt?
Vad skall jag göra?

Vänligen 

DAL30

 

PS

Jag skall tillägga att skrivaren är en Canon MG5753.

Redigerad av DAL30
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://www.canon.se/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_mg_series/pixma-mg5753.html?type=manuals&language=

 

Har du möjligen redan varit på denna sida (ovan) och tittat?
Välj där att klicka på Handböcker, Skrolla sedan så du kommer det närmaste längst ner, på vänstersida klickar du på Handböcker varpå en ny sida öppnas,

 

Du kan också välja att komma direkt till sidan

https://ij.manual.canon/ij/webmanual/Manual/All/MG5700%20series/SV/CNT/Top.html

Scrolla ner till det gröna fältet med   Felsöka

Då kanske du kan identifiera felet.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ovanstående inte hjälper så är det ju bra att berätta hur skrivaren är ansluten till datorn, på vilket sätt det inte fungerar (vad gör du och vad händer), några felmeddelanden osv.

Går det att skriva ut från en annan dator?

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Har du kollat printerkön i din dator? Det kan vara ett dokument som fastnat och behöver tas bort.

 

/ Jari

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ETT  STORT  OCH  VARMT  TACK, kiwi01 !  ❤️

Nu har jag en hel del att göra och kolla.

Jag återkommer när jag är klar!

Vänligen

DAL30

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MITT VARMA  TACK, Cecilia!  ❤️

Jag har nu en hel del att kolla.

Jag återkommer!

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACK, TACK, Jari Karivainio!  ❤️

Jag skall nu göra en hel kontroller.

Jag återkommer!

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med att skriva ut återstår.

Därför återkommer jag med frågor/funderingar.

Jag har kontrollerat anslutningen av skrivaren i fråga om de olika kontakterna.

Jag får skrivaren att fungera genom att ta in och leverera utskriftspappret men utan

någon utskrift, dvs utan svart-vit eller färg-utskrift. 

Det verkar att vara kontaktbrist med färgpatronerna, som är i huvudsak nya.

Jag undrar förstås: Vad bör jag göra???

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken sorts kontakt/anslutning är det mellan datorn och skrivaren?

 

När fungerade det sist och var det då med samma färgpatroner som sitter i nu?

 

Har du någon annan dator att testa med?

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anslutningen mellan datorn och skrivaren är en vanlig kontaktledning, där jag

förstås kontrollerat kontakten.

Utskrift fungerade för bara några dagar sedan. Jag använder inte skrivaren

dagligen.

Färgpatronerna är desamma som tidigare. Jag har kontrollerat, att de innehåller färg och att det lyser i skrivar-fästet för de 5 färg-patronerna.

Jag har ingen annan dator att testa med.

Tidigare har jag kunnat få upp "en slags bild" av färgpatronhylsan på skrivbordet.

Och där har man kanske kunnat göra en del iakttagelser.

Men nu finns inte den hylsan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Äntligen hittade jag lösningen på mitt problem!

Jag riktar först

ETT STORT OCH VARMT TACK

till  Cecilia, kiwi01 och Jari Karivainio 

för hjälpen med olika förslag till lösningar av mitt problem!

Det är verkligen EN STOR LYCKA, att ni "hjälpare" finns! 

Efter att ha gjort olika tester med de olika förslagen som

ni lämnat, kom jag så småningom fram till lösningen! 

Och lösningen på mitt problem var att byta två av "de gamla"

färgpatronerna i skrivaren mot "nya" färgpatroner!

Det var patronerna PGBK och BK som byttes ut.

Och därmed var problemet löst!

 

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...