Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Piltangenter i Teams


Mikael63
 Share

Rekommendera Poster

Någon som vet hur man stänger av den "feature", som det kanske är frågan om, som inaktiverar piltangenter i Teams-chatt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker du på funktionen att pil-upp är redigera ditt senaste meddelande?

 

För det verkar inte gå att styra.

Redigerad av .M
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah, nej jag menade i sidled, att med piltangenterna backa i texten för att redigera text man ännu inte postat

 

ed. men pil-upp var ett välkommet kommando!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, skrev Mikael63:

i sidled, att med piltangenterna backa i texten för att redigera text man ännu inte postat

Fungerar när jag provar, skriver lite kludd i textrutan, trycker pil-vänster, markören rör sig till vänster, trycker pil-höger och markören rör sig tillbaka mot slutet av mitt kludd.

 

Fungerar det inte så för dig? Kör du i webbläsare eller den nedladdade versionen? Använder du "piltangenterna" eller nummerbordet med numlock avstängt?

Redigerad av .M
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nerladdade och installerade versionen.

Samma lika oavsett vilka piltangenter.

Pil upp när jag skriver tar mig till början av texten, pil ner till slutet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar inte vara ensam om detta och "lösningen" är att starta om Teams men jag kan ju inte behöva starta om Teams varje gång jag vill justera en text... särskilt inte under pågående möte/samtal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teams appen är gjort med något som heter Electron, vilket är en specialversion av Chrome/Chromium men det kamouflerar sig som en skrivbordsapplikation. Så dumheter som uppstår i Chrome kan uppstå i Electron-applikationer om man har otur.

 

Du har inte något autohotkey hejsanhoppsan som spökar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, skrev .M:

autohotkey

Jo men det är inkonsekvent, just nu fungerar piltangenterna.

Fanns en massa info om att tömma cache såg jag.

Sicket hittepå i så fall. Som att man måste stanna med bilen efter vägkanten då och då och lätta på tanklocket innan man kan köra vidare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...