delarosee Posted April 11 Share Posted April 11 Jag har en granne som har två problem i Photoshop. Ett problem är att när han skriver en text i Photoshop så hoppar markören, efter att han skrivit ett par bokstäver, och ställer sig före första bokstaven. Så har det inte varit tidigare utan det har sett ut som t ex word. Hur ändrar man detta? Det andra problemet är att när han tar fram en bild i Photoshop så visas ett raster/stödlinjer. Hur tar man bort detta automatiska raster? Tacksam för all hjälp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelle Penna Posted April 11 Share Posted April 11 Kan detta vara något Visa eller dölja ett stödraster, stödlinjer eller smarta stödlinjer Gör något av följande: Välj Visa > Visa > Rutnät. Välj Visa > Visa > Stödlinjer. Välj Visa > Visa > Smarta stödlinjer. Välj Visa > Extra. Med det här kommandot visas eller döljs även lagerkanter, markeringskanter, målbanor och segment. Link to comment Share on other sites More sharing options...
delarosee Posted April 11 Author Share Posted April 11 Tack för svar. Jag ska testa detta i morgon. Det här rastret kommer alltså automatiskt. Knepigt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelle Penna Posted April 12 Share Posted April 12 9 timmar sedan, skrev delarosee: Tack för svar. Jag ska testa detta i morgon. Det här rastret kommer alltså automatiskt. Knepigt! Om det är detta rutnät som du menar så bockar du bort stödraster för att slippa det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts