Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte uppdatera mitt betalkort på Paypal (Löst)


DePhaz
 Share

Go to solution Solved by DePhaz,

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag har lite problem på mitt Paypal konto och eftersom de inte ringde tillbaka som de skulle så frågar jag här. 

 

Jag har ett betalkort, ett "Mastercard" (i realiteten ett Fordkort med Mastercard men det kvittar lika) och det är giltigt till 04/22. Jag har fått ett nytt kort med giltighet till 04/25 men jag har problem att lägga till det på mitt konto. Jag loggar in och hittar mitt kort, klickar på uppdatera och kommer in till en plats för att redigera kort info. Lägger till nytt "slutdatum" och säkerhetskoden (de tre siffrorna på baksidan) men får bara meddelandet att min förfrågan inte kan behandlas och att jag ska återkomma senare. Har försökt sedan igår kväll. Både på telefon och på dator (olika webbläsare). Ringde dem idag och tog ca 30 minuter av min arbetstid till detta men samma resultat. Tömde kakor på telefonens webbläsare men samma resultat. Har funderat på att plocka bort mitt kort från kontot men då kanske jag inte kan registrera det igen. 

 

Vad göra?  

Redigerad av DePhaz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snegla och se om du hittar möjlighet att lägga till kort, lägg till det nya, markera det som standardkort och ta sedan bort det gamla.

 

Om jag minns rätt så var det så jag bar mig åt senaste gången jag uppdaterade på paypal.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, skrev DePhaz:

Jag har lite problem på mitt Paypal konto ...

...

Jag har fått ett nytt kort med giltighet till 04/25 men jag har problem att lägga till det på mitt konto.

Räcker det inte med att använda det nya betalkortet en gång, eller att aktivera det på internetbanken (om sådan används).


Tänkte att det borde fungera så, för att slippa komma ihåg att manuellt uppdatera diverse konton där betalkortet registrerats. Men så verkar det inte alltid vara.

Hur uppdaterar jag mina betalkortsuppgifter? (paypal.com)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, skrev ChristerE:

Tänkte att det borde fungera så, för att slippa komma ihåg att manuellt uppdatera diverse konton där betalkortet registrerats.

Men om det hade fungerat så tjusigt, då hade utgångstiden inte spelat någon roll. Poängen med att det finns en utgångstid är väl för att du ska kunna få viss trygghet i att om du glömt att du registrerat kortet någonstans så kan dom inte hux-flux börja ta betalt av dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, skrev .M:

Men om det hade fungerat så tjusigt, då hade utgångstiden inte spelat någon roll. Poängen med att det finns en utgångstid är väl för att du ska kunna få viss trygghet i att om du glömt att du registrerat kortet någonstans så kan dom inte hux-flux börja ta betalt av dig.

Det är väl just så tjusigt som det kan fungera.
"Om ditt betalkort är kvalificerat för automatiska uppdateringar kommer PayPal automatiskt att uppdatera utgångsdatumet och CSV för kortet."


Har man en gång registrerat ett betalkort för automatisk dragning (Paypal och t ex Spotify, m fl) så kan de ju sen ta betalt. Det är ju därmed godkänt. Har man t ex autogiro för diverse räkningar så finns väl inte ens något utgångsdatum.


Utgångstiden för betalkortet avser själva betalkortet, och ett nytt ska sen aktiveras för att fungera. Har man inte koll på vilka konton man registrerat betalkort (bankkonton) för automatisk dragning så verkar man inte ha så mycket intresse för sin ekonomi. "Säkerhet" genom att "glömda abonnemang" slutar fungera ska väl inte behövas.

 

TILLÄGG:
Men den "säkerheten" går också att få, i alla fall hos Paypal.
"Om du inte vill att det här ska ske kan du kontakta din kortutfärdare/bank för att avbryta detta."
 

Redigerad av ChristerE
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, nu var jag dum nog att ta bort mitt kort från Paypal. Skriver "dum nog" för det krävs ju bank ID för att verifiera kortet. 🤯 Nåja, jag får gå till banken och fixa ett tillfälligt sådant så att jag kan verifiera kortet men det får bli i morgon. Håller ändå lösningen från .M som den bästa. Jag brukar inte ha några problem med att uppdatera på Paypal så jag undrar varför det kivas nu.  (Att krångla med detta hade inte varit hälften så irriterande om inte webbläsarna hade försökt att autofylla mina inloggningsuppgifter på raderna för Slutdatum och Säkerhetskod). Nå, uppdaterar i morgon. Hej så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

OK, nu har jag varit och fixat ett mobilt Bank ID men inte löste det problemet. Men kortet är i vart fall kopplat. Resurs Bank ringer mig i morgon, de som ansvarar för detta kort smet hem klockan 16. Det verkar vara något fel på säkerhetskoden... 😴

Screenshot_20220412-173055.png

Redigerad av DePhaz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Uppdatering 2: Nä, det var ingen som ringde (ringa förvånande, och telefonköerna var långa som "bara den"). Men det kvittar lika för jag löste det själv. Jag måste aktivera mitt kort hos Resurs Bank, det var nytt. Tidigare behövde man inte detta men innebär ju ökad säkerhet. Men det kunde jag ju göra och sedan kunde jag aktivera kortet hos Paypal också så nu är det klart. Kan inte tilldela någon äran men tack för er hjälp. Löst.

 

 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • DePhaz changed the title to Kan inte uppdatera mitt betalkort på Paypal (Löst)
 Share



×
×
  • Skapa nytt...