Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 10 startar inte


coltnavy
 Share

Go to solution Solved by coltnavy,

Rekommendera Poster

Windows 10 startar inte. Har kört automatisk reparation och annat , det slutar med Datorn Diganosticeras och sen händer inget mer.

Har försökt med systemåterställning men nu finns inga återställningapunkter längre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur långt kommer uppstarten i och med att du har lyckats göra systemåterställningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte lyckats göra systemåterställning, det kommer upp en ruta där det står att inga återställningspunkter finns. Vad är att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, fel av mig, jag skulle ha frågat:

Hur långt kommer uppstarten i och med att du har lyckats få en fråga om att göra en systemåterställning?

Det borde ju betyda att Windows har startat och det blir stopp någonstans under uppstarten.

 

Får du något felmeddelande?

Finns det diagnosprogram i din dator?

Det finns det t.ex. i datorer från HP och Dell.

Vem har tillverkat din dator och vad är det för datormodell?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn är en HP Stream Laptop 11ak0xxx

Datorn har ett eget diagnosverktyg som jag har kört  där står det StorageQuick check: Failed och i rödtext Failure Id xxxxxxxxxxx. Vad kan det betyda?

Uppstarten stannar alltid vid 43%.

Systemåterställning funkar inte när det inte finns några återställningspunkter längre och ominstallation funkar inte heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Storage betyder lagring så gissningsvis anser diagnosverktyget att hårddisken (SSD ?) är trasig och det kan ju också medföra att  systemåterställning och ominstallation misslyckas.

 

Vill du byta ut bara disken eller är datorn gammal så att det är dags för en ny dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Ja nog är det hårddisken. Det blir en ny dator nu. Tack i alla fall!!

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...