Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dålig hörsel t v-ljud


hup151_t
 Share

Rekommendera Poster

Har telias decoder med inspelningsfunktion och en så gott som ny samsung 75". När jag kör program via decodern har jag ett par hörlurar som ger mig ok ljud. Däremot när jag kör strömmande med typ Netflix tycker jag ljudet är dåligt och hörlurarna går bara att använda med decodern, Finns nåt förslag att bättra på ljudet vid strömmande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en inställning i Netflix där du kan välja stereo-ljud exempelvis? Kanske så dumt att din hörlurar försöker spela upp surroundljud och misslyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Är det en digitalbox du menar, en Arris med inspelningsfunktion?

Du bör ha en förstärkare mellan den och hörlurarna. Annars kan du prova ansluta hörlurarna till tv;ns hörlursutgång.

Jag har en Philips (ljudlimpa) med subwoofer ansluten till digitalboxen för att få bra ljud.

Högtalarna i platttv;n är urusla.

 

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Decodern är med inbyggd hd och ca 8 år gammal. Seg som bara den men har mycket material inspelat och vill därför inte byta. Förstärkaren heter Yamaha RX-V485/RX-D485/HTR-4072 med subwoofer NS-

SW100/NS-SW050 högtalarsystem 5.1 ställt på optiskt ljud. Hörlurarna heter TV-EARS 2.3/5.0 Analogue och laddas i ställ och sänder trådlöst till lurarna. Förutom decodern finns alltså förstärkare, hörlurar, 2 st olika Canal digital-decodrar, PS3 och även haft en brännare som slopats. En ganska komplicerad installation och gjord av fackman. Jag antar att hörlurarna är anslutna till förstärkaren eller möjligen decodern men kommer inte åt att se men absolut inte till tv:n. Eftersom Cecilia frågar om till tv:n eller annat så undrar jag om det är så enkelt att hörlurar kan anslutas till tv:n ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är normalt att en teve har hörlursutgång i alla fall men om det fungerar med dina trådlösa vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok - hur ansluter jag min trådlösa till tv:n för att veta om det funkar? Vore ju bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är något sånt här: https://www.tvears.com/product/digital/

så får du ta bort nuvarande anslutning till stället, men se till att komma ihåg vad det är anslutet till så att du kan återställa. Sen får du leta på din teve efter kontakter som ser ut som

Connection_Digital-1400x339.jpg

Och i en sån kontakt ska du då kunna ansluta stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Tack Cecilia. Pga  dålig hälsa blir jag tyvärr ibland frånvarande därav sen reaktion. Som jag förstått det tycks min TV endast ha digital ljudingång nånstans på baksidan och är omöjligt att komma åt om inte tv:n monteras bort från väggstället. F ö samma problem med de 4 hdmi-anslutningarna. Föregående tv hade en hub för dessa anslutningar som var lätt att placera framför tv:n. Jag ser i artikeln att tv-ears finns digitalt men lär kosta ca 2,5 k som kanske kan övervägas. Sen måste jag ha hjälp av 2 pers för att ta ner tv:n. Vi får se va jag hamnar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen orsak :)

 

Notera att Eforum stängs av om en vecka. och då behöver du fråga i något annat forum t ex https://www.alltomwindows.se/

Vi är nu flera härifrån som är medlemmar där.

För mer information se https://eforum.idg.se/announcement/29-bara-några-dagar-kvar-eforum-upphör-20-juni-klicka-för-att-läsa-vad-som-händer-och-om-alternativ/

 

Vilken teve har du?

Det kanske finns någon ingång som fungerar ihop med de hörlurar som du redan har.

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...