Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går det att flytta bilder till mobilen från datorn?


Aggie
 Share

Rekommendera Poster

Man kan lätt kopiera bilder från mobilen med sladden kopplad till datorn via usb. Men jag undrar om det går att göra tvärt om. Dvs. Lägga in bilder från datorn i telefonens bildmapp för visning och åtkomst i telefonen. Frågan riktar sig först och främst till Android telefoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det borde väl inte vara svårare än att har du anslutit lur till data med usb så drar du bild från data till lur. Precis som när du kopierar från lur till data, fast tvärt om.

 

Själv så använder jag Onedrive, på så vis kan jag lägga upp bilder från dator på min Onedrive som hämtas av luren.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, skrev .M:

Ja det borde väl inte vara svårare än att har du anslutit lur till data med usb så drar du bild från data till lur. Precis som när du kopierar från lur till data, fast tvärt om.

Precis så fungerar det, med Android åtminstone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att du har en androidbaserad telefon. Beträffande iPhone går det lätt att kopiera bilder från telefonen via USB-kabel till datorn men fy vad Apple är dumma! Kopiera från datorn till telefonen den vägen, nej, det går inte. 
Lättast är att logga in på sitt Applekonto via datorn och den vägen få bilder till telefon. Tyvärr måste jag byta lösenord när jag gör detta. Varför Apple envisas med byte av lösenord via inloggning på dator är, enligt Apples support, ett måste för att säkerställa säkerheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

på iPhone måste du installera iCloud bilder på din pc. Därefter får du lov att logga in där med ditt appleID och ladda upp i molnet och så att det sedan laddas ned till telefonen från molnet

Redigerad av Pelle Penna
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, skrev Pelle Penna:

på iPhone måste du installera iCloud bilder på din pc. Därefter får du lov att logga in där med ditt appleID och ladda upp i molnet och så att det sedan laddas ned till telefonen från molnet

Då har man väl ingen nytta av USB-anslutningen antar jag?

 

Fungerar det inte med iTunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, skrev Mikael63:

Då har man väl ingen nytta av USB-anslutningen antar jag?

 

Fungerar det inte med iTunes?

Apple uppgav för något år sedan att iTunes inte skulle få support längre. Således har jag inte brytt mig om att installera iTunes.

 

USB-kabeln fungerar fint för att få bilder till datorn. 
 

iCloud behöver inte installeras i Windows. Som jag skrev går det bra att logga in på sitt Applekonto via internetläsare och den vägen hantera bilder.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, skrev Mikael63:

Den här "artikeln" beskriver hur man kan använda en mjukvara för att kunna nyttja USB-kabeln.

https://www.easeus.com/iphone-data-transfer/transfer-files-from-pc-to-iphone-using-usb.html

 

Oklart om mjukvaran är gratis eller ej.

Den kostnadsfria versionen är begränsad till max 20 filer per dag.

Vill man flytta fler än 20 filer per dag krävs betalversionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Cecilia changed the title to Går det att flytta bilder till mobilen från datorn?

Jag mailar bilder från min dator till samma adress som jag mailar från. Därefter öppnar jag i  IPhonen, eller paddan , samma mailkonto, som då har tagit emot mailet med bilderna. Därefter sparar jag bilderna där i ”Bilder”.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går lätt med bluetooth.

På datorn, markera bilderna, välj dela/skicka med bluetooth, välj din telefon som mottagare, godkänn mottagning i telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...