Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Importera komplett "formatbibliotek"


Patahl03
 Share

Go to solution Solved by Patahl03,

Rekommendera Poster

Hej på er, alla glada... IKO Oskarshamn är i kvartsfinal ;)

 

Undrar hur många jag irriterade och inte får svar från nu, ber om ursäkt för inledningen, inget illa menat - Är ju bara glad.

 

Jag har ett worddokument i vilket alla formatmallar (kallar de så) är fixade som dokumentet ska se ut. Problemet är att detta är en manual/handbok och en J***LA massa dokument under detta kompletterar i form av bilagor och rutiner.

Dock får jag INTE dessa underliggande dokument att innehålla samma "formatbibliotek" hur jag än gör och nu är det en stor mängd skapade som innehåller. förvisso, mina tillagda formatmallar, men även en massa andra. Detta blir ett problem när andra personer av diskutabel formaterings kompetens ska använda dokumenten, som ni kanske kan relatera till.

 

Sååå, min fråga till er som jag inte hittar svar på i forumet, är:

 

Kan jag på något sätt skapa en mall från original dokumentet avseende själva "biblioteket" av fomatmallar som jag senare kan importera till de andra dokumenten ? Eller måste jag aktivt sitta och föra in varje enskild formatmall jag avser använda och delete'a alla andra i varje dokument ?

 

Med hopp om "rätt" och snabbt svar.

 

Patric.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, ursäkta sent svar. Och tack för detta.

 

Jag kollar ditt första sätt och ser om det löser saken. Den andra lösningen är i stort sett vad jag sysslat med, ja ;)

 

Tack, igen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • Solution

Låååångt senare:

 

Nää, jag fick till slut tillverka en "mall" som jag döpt till DOKUMENTMALL och den utgår jag ifrån med alla dokument som ska tillverkas i det dokumentsystem som vi använder. Det tog en stund men, nu är det gjort.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...