Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byta mail


Gryt
 Share

Rekommendera Poster

Hej

Jag behöver byta min gmail-adress eftersom jag får så mycket skräppost som snart gör mig galen.
Jag har två adresser, och en ska bort och ersätta med den som funkar. Men det står att det inte går. Måste rensa hela Googlekontot och skapa ett nytt konto? Någon som kan hjälps mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, skrev Gryt:

Men det står att det inte går.

I mobilen?

Du kan kanske inte ta bort det konto som används som standardkonto?

Du måste lägga till din andra e-postadress som konto först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gmail spamfilter brukar vara ganska bra och läraktigt.

 

Har du testat att markera allt skräp som skräp? Gmail kan även presentera alternativet att testa att avregistrera dig från utskick om de hittar en länk i mailet som kan göra det.

 

Lite mer kontext , information, om vad du egentligen vill göra vore bra. Är det som ovan sägs att du  knutit en mobiltelefon till kontot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Gryt:

Hej

Jag behöver byta min gmail-adress eftersom jag får så mycket skräppost som snart gör mig galen.
Jag har två adresser, och en ska bort och ersätta med den som funkar.

Andra förslag i tråden kan vara bättre, i alla fall om e-postadressen är känd i sammanhang där den skulle vara bra att behållas. Men annars, kan du inte bara byta e-postadress för e-postlådan? Själva e-postlådan behöver väl inte tas bort? Och den andra, "den som funkar", behöver det väl inte göras något åt alls (förstår inte detta med "ersätta")?
 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...