Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Dropdown?


MissTingeling
 Share

Recommended Posts

MissTingeling

Hej, 

 

Jag skulle vilja göra en lista i en lista i Excel, som det tex är på myndighetssidor.
Nedan är ett exempel. Man har en rubrik som har en underrubrik som i sin tur kanske har ännu en underrubrik med information.

Är det möjligt att göra detta i Excel?

 

image.png.fb2f5288de96e3449eb191fa7b7d5f11.png

Link to comment
Share on other sites

Thirteen

Kan man tänka sig att varje rubrikrad och underrubrikrad får en egen cellrad i Excel?

 

Edit.

Ställer mig lite tveksam till att spara egen dokumentation då försäkringskassans regler och ersättningsnivåer ändra med tiden.

Edited by Thirteen
Link to comment
Share on other sites

Man kan enkelt säga att Excel inte är inte optimala programmet för grafiska element som det ovan.

 

Säger inte att det inte går men det kräver grafiska element som vid klick startar VBA-kod som ser till att ta fram undermenyer, flytta på element osv. Dvs jag tror inte det är värt besväret.

 

Rekommenderar att tänka ut annan representation av informationen.

 

Link to comment
Share on other sites

Mikael63

Kanske makroknappar? 

Knappar på ett blad som ger hopp till andra blad med egna knappar osv. 

Link to comment
Share on other sites

 Share



×
×
  • Create New...